جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 4:45:57 PM
رئیس خانه معدن ایران تشریح کرد:

خانه معدن ایران به وزارت صنعت اعلام کرده که بخش خصوصی حاضر است، پذیرای مشمولان خدمت در قالب طرح «سرباز معدن» باشد.
جزئیات طرح «سرباز معدن»

به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن گفت: چند سالی است که برای حل مشکل مشمولان دانش آموخته رشته های مرتبط با علوم زمین به دولت پیشنهاد داده ایم تا در قالب طرح سرباز معدن، آنان را به واحدهای بخش خصوصی معرفی کنند تا از این راه هم مدیرانی برای آینده این معادن تربیت شود و هم اینکه با همکاری نیروهای مسلح، دولت و بخش خصوسی بار بزرگی از روی دوش نیروهای مسلح در خصوص مشمولان نظام وظیفه برداشته شود.

رئیس خانه معدن ایران گفت: ما به عنوان بخش خصوصی این آمادگی را داریم تا اگر دولت، قانونگذاران و نیروهای مسلح صلاح بدانند، دانش آموختگان علوم زمین را در واحدهای خود بکار گیریم و آنان پس از آموزش های نظامی ادامه خدمت خود را در این واحدها به طور تخصصی ادامه دهند.

او افزود: معتقدیم که با اجرای طرح سرباز معدن هم بخش خصوصی متنفع خواهد شد هم اینکه موضوع اشتغال آنان برطرف شده و آنان از این طریق به بازار کار راه پیدا می کنند.

بهرامن با اشاره به طرح خانه معدن برای راه اندازی 500 معدن متروکه گفت: در این طرح پیش بینی شده برای راه اندازی هر معدن دست کم 50 نیرو بکار گرفته شده و حقوق و مزایای آنان بر اساس قوانین موجود پرداخت شود. از این رو طرح سرباز معدن می تواند هزاران مشمول در رشته های مختلف به کار گرفته شود.

رئیس خانه معدن اعلام امادگی کرد که این طرح را با جزئیات و راهکارهای اجرایی در حضور کمیته ای که بخش خصوصی، وزارت صنعت و نیروهای مسلح در آن عضویت دارند بررسی کرده و برای قانونی کردن آن لایحه ای تنظیم شده و از سوی دولت محترم به مجلس ارسال شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین