جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 9:47:10 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:71188
  • زمان انتشار:سه شنبه 4 ارديبهشت 1403-6:57
  • کاربر:

فولاد سنگان در حالی فروردین امسال را با رکورد جدید در تولید آغاز کرده است که طبق آخرین آمار، این شرکت علاوه بر آن توانسته است، میزان تولید کنسانتره خود را به بیش از ۹ میلیون تن برساند. شرکت فولاد سنگان، سال ۱۴۰۳ را با ثبت رکورد در تولید روزانه کنسانتره آغاز کرده است.
پیام تولید از فولاد سنگان

به گزارش بیرونیت، این موضوع می‌تواند نویدبخش سالی پر بار برای این مجموعه باشد. این شرکت با مدیریت شرایط ویژه در صنعت فولاد تلاش کرده است تا توسعه را با سرعت بالایی اجرایی کند. در همین مدت در دستور کار قرار گرفتن طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای و همچنین افزایش کمی‌‌‌ و کیفی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در دستور کار قرار گرفت و نتیجه اقدامات صورت گرفته، میزان تولید کنسانتره را به بیش از ۹ میلیون تن رساند.

بنابر این گزارش فولاد سنگان در ۱۷ فروردین موفق به ثبت رکورد ۱۹۰۲۰ تن تولید روزانه کنسانتره شد. این در حالی است که پیش‌تر این ثبت رکورد در آذرماه ۱۴۰۱، با عدد ۱۸‌هزار ۷۷۰ تن ثبت رسیده بود. در پایان سال گذشته نیز این مجموعه توانست میزان تولید ۱۴۰۲ را نسبت به ۱۴۰۱ به میزان ۳۴‌درصد افزایش دهد.

این افزایش تولید و به دنبال آن رکورد‌زنی در فروردین ماه سال‌جاری نشان می‌‌‌دهد، فولاد سنگان با سیاست افزایش تولید در حلقه کنسانتره، در ادامه میزان گندله تولیدی خود را هم افزایش می‌‌‌دهد. این رکورد‌شکنی به معنای افزایش تامین سنگ آهن مورد نیاز است. البته در این بین فولاد سنگان با استفاده از روش‌‌‌های نوین و توسعه R&D و همچنین توسعه همکاری‌‌‌های خود با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان علاوه بر افزایش کمی‌‌‌ محصولات تولید شده، گام‌‌‌های بلندی در راستای ارتقای بیش از پیش کیفی محصولات خود برداشته است به طوری که اکنون می‌توان گفت محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی این افزایش تولید و رکوردزنی ماهانه در کنار آن که فولاد سنگان را به تحقق ظرفیت اسمی‌‌‌نزدیک می‌‌‌کند، باعث افزایش فروش مجموعه خواهد شد.

به عنوان مثال در حال حاضر با توجه به افزایش میزان تولید نسبت به ۱۴۰۱، می‌توان انتظار داشت با ادامه‌‌‌دار شدن این رکورد‌شکنی‌‌‌ها در ماه‌‌‌های پیش رو، میزان فروش این مجموعه نیز افزایش پیدا کند. شرکت فولاد سنگان برای سال ۱۴۰۳، افزایش تولید و فروش را برای خود برنامه‌‌‌ریزی کرده است اما در کنار این موضوع به چالش‌‌‌هایی که مجموعه‌‌‌های صنعتی و معدنی با آن مواجه هستند نیز باید توجه داشت.

از آنجا که مجموعه‌‌‌های صنعتی و معدنی کشور در سال‌‌‌های گذشته در فصل سرما با محدودیت‌‌‌های بیشتری در حوزه تامین گاز مواجه بودند، برای تثبیت این رکوردزنی‌‌‌ها و همچنین افزایش میزان تولید و فروش محصول، مدیریت این چالش‌‌‌ها در دستور کار قرار گرفته است تا با مدیریت زمان، تعمیرات و بازه‌‌‌های زمانی قطع برق و گاز، روند مطلوب تولید به بهترین نحو صورت پذیرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین