شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 7:29:52 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28231
  • زمان انتشار:سه شنبه 30 دی 1399-22:41
  • کاربر:
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شمس آباد شهرستان ری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره ‌برداری رسید.
یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شمس آباد به بهره ‌برداری رسید

به گزارش بیرونیت، شرکت "پاک چوب تهران" در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار پس از شرکت‌های واقع در استان‌های خراسان رضوی و خوزستان، پنجمین کارخانه گروه صنعتی پاک چوب ایرانیان است که امروز در شهرک صنعتی شمس آباد استان تهران وارد مدار تولید شد.

برای راه اندازی این واحد صنعتی که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ۱۳۹۸ آغاز شد، در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت انجام شده که ۱۵۰ میلیارد ریال آن سرمایه گذاری ریالی و مابقی ارزی بوده است.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون مترمربع ورق‌های روکش، نئوپان و تخته منطبق و همچنین اوراق فشرده چوبی برای ۱۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

گروه صنعتی "پاک چوب ایرانیان" در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و تهران فعالیت داشته و بیش از ۱۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم در کل کشور دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیأت همراه همچنین از خطوط تولید و بخش‌های مختلف این واحد صنعتی بازدید کردند.

علیرضا رزم حسینی در ادامه حضور خود در شهرک صنعتی شمس آباد که با همراهی مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع و علی رسولیان معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام شد، از شرکت "ونوس شیشه" نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید، ظرفیت‌ها و‌ مهمترین مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

شرکت "ونوس شیشه" که در سال ۱۳۸۳ با سرمایه ‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است، در زمینه تولید انواع شیشه‌های ساختمانی و خودرویی با ظرفیت تولید ١٥ هزار و ٤٣٠ تن در سال و اشتغال مستقیم ٤٨٣ نفر به فعالیت مشغول است.

سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رقابتی کردن بازار ایران برای تولید داخلی است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح واحد تولیدی "پاک چوب تهران" در شهرک صنعتی شمس آباد گفت: سیاست این وزارتخانه در جهت رقابتی کردن بازار کشور برای محصولات تولید داخل است و با رفع تحریم‌ها، کنترل واردات در جهت تقویت تولید داخل را نیز در دستور کار داریم.

علیرضا رزم‌ حسینی افزود: این تولید کنندگان بودند که در دوران سخت تحریم، بار سنگین ارز آوری را برای کشور بر دوش گرفتند و دولت در سیاست‌های خود باید این قشر را مورد حمایت قرار دهد.

وی از رشد قابل توجه در تولید ۲۹ رشته صنعتی با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه خبر داد و افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه اما در بخش‌های مختلف با رشد تولید مواجه بوده‌ایم و شماری از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور در سه شیفت کار می‌کنند که امیدواریم رشد صنعتی تا ۶ درصد در پایان سال برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ابلاغیه‌های صادراتی ستاد اقتصادی دولت اضافه کرد: در راستای این سیاست‌ها، صادر کنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را یا در سامانه نیما بفروشند و یا با تأمین مواد اولیه مورد تأیید و اولویت ‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت، به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کنند.

رزم حسینی این سیاست‌ها را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با این روند شاهد مثبت شدن تراز تجاری کشور در ماه‌های باقی‌مانده از سال باشیم.

وی با تأکید بر این‌که سیاست اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت هموار کردن مسیر تولید برای صنعتگران است، ادامه داد: کاهش بروکراسی اداری در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و کاهش مزاحمت‌های احتمالی برای فعالان حوزه تولید مهمترین سیاست این وزارتخانه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ برخی صنعتگران که مدعی بودند این وزارتخانه در ماه‌های اخیر بخشنامه‌هایی صادر کرده و موجب مزاحمت در راه تولید شده است، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در ماه‌های اخیر به هیچ عنوان بخشنامه جدید صادر نکرده و اگر چنین موردی باشد، حتماً برای دستگاه دیگری است.

رزم حسینی با اشاره به هماهنگی خوب وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای ترخیص کالا، روان شدن روند ثبت سفارش و تأمین مواد اولیه خارجی برای واحدهای تولیدی تأکید کرد: این روند خوب باید حتماً ادامه داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوبه قرارگاه جهش تولید، ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده که این مصوبه به تمامی بانک‌ها در سراسر کشور ابلاغ شده است و واحدهای تولیدی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست دولت و این وزارتخانه را حمایت از بخش خصوصی دانست و افزود: کشور را باید به کارآفرینان، تولید کنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی بسپاریم تا آن‌ها نقش قابل توجه خود را در درآمد ملی، تولید، ارز آوری و صادرات ایفا کنند.

رزم حسینی با بیان این‌که تنها ۲ درصد آب مصرفی کشور در بخش صنعت است، اضافه کرد: برای تأمین آب شهرک‌های صنعتی موافقت نامه‌ای با وزارت نیرو امضاء می‌شود.

شهرک صنعتی شمس آباد به‌عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده قدیم قم ـ تهران واقع است و هم اکنون با میزبانی از یک هزار و ۹۲۷ واحد صنعتی بزرگ و کوچک، زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۵۸۰ نفر را فراهم کرده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین