شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 12:39:04 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:70925
  • زمان انتشار:سه شنبه 7 فروردين 1403-15:14
  • کاربر:
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو عنوان کرد:

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو گفت: خرید ۶ دستگاه آمبولانس جهت تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات معادن زغال‌سنگ از اقدامات ایمنی بود که در سال گذشته به انجام رساندیم.
با خرید ۶ دستگاه آمبولانس، تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات معادن زغال‌سنگ ادامه دارد

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، پرهام خواجه‌پور مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در سال گذشته اجرای طرح ارتقای HSE در واحدهای زیرمجموعه از جمله فعالیت‌های موثر حوزه ایمنی، بهداشت بود که موفق به ارتقای 7 واحد از ۳۳ واحد شدیم که البته این طرح تا سال ۱۴۰۵ جهت ارتقای کلیه واحدها اجرا خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد: با توجه به وضعیت نابرابر برخی واحدها در حوزه ایمنی و بهداشت و نیز دسترسی نابرابر به منابع نیروی انسانی تخصصی کارآمد و منابع مالی برابر، اهمیت پیاده سازی یک طرح جامع یکپارچه از سوی ایمپاسکو برای این واحدها اهمیت یافته بود.

خواجه پور ادامه داد: با در نظر گرفتن این موارد طرح ارتقای واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست واحدها در سال ۱۴۰۱ به مرحله اجرا رسید.

وی تاکید کرد: طرح ارتقای HSE واحدهای زیرمجموعه در ۷ سرفصل و طی حدود ۴ سال با لحاظ ۲۵ درصد قرارداد تا خرداد ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو اضافه کرد: فعالیت‌های در نظر گرفته شده در طرح ارتقای HSE واحدها شامل بازنگری مدیریت ریسک، ارتقای سطح آگاهی کارکنان، جهت دهی اهداف HSE و برنامه‌های عملیاتی، بهبود مکانیزم مدیریت رویداد، تربیت بازرسان HSE، طرح ریزی مکانیزم بازرسی و همچنین طرح ریزی و اجرای مدیریت آنومالی‌ها می‌شود.

وی افزود: برگزاری مانورهایی در قالب رقابت بین واحدهای زیر مجموعه، در دو حوزه آتش نشانی و امداد و نجات (فوریت‌های پزشکی و اورژانس) اقدام بزرگی است که سالانه در راستای آمادگی واحدها در شرایط اضطراری برگزار می‌شود.

خواجه‌پور عنوان کرد: این مانورها اولین مسابقه آتش نشانی در سطح معادن و صنایع معدنی کشور است که ۱۶ دوره برگزاری مستمر داشته و تنها یک دوره آن به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

وی درباره تاثیرگذاری برگزاری چنین مانورهایی گفت: سطح کیفی و کمی واحدها در حوزه آتش نشانی با توجه به دستورالعمل‌ها، راهنما و آموزش‌ها در بحث‌های تخصصی، تغییر چشمگیری پیدا کرده به نحوی که بخش‌های آتش نشانی دعوت شده از استان‌ها باعث ارتقای سطح برگزاری مسابقات شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه محیط زیست موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم، به طوری که مجتمع‌های سرب و روی انگوران و فروکروم جغتای از بین واحدهای زیر مجموعه موفق به دریافت گواهینامه معدن سبز شدند.

وی افزود: تعامل موفق با ادارات کل محیط زیست استان‌ها و همچنین پیگیری‌های موفق جهت دریافت مجوزهای زیست محیطی از اقدامات موثر زیست محیطی بود که در سال گذشته به انجام رساندیم.

خواجه پور بیان کرد: مجوز زیست محیطی سیاه جنگل در استان سیستان و بلوچستان و مجوز زیست محیطی تونل شماره ۱۰ مجتمع زغالسنگ گلندرود از نتایج همین اقدامات است.

وی توضیح داد: پیاده سازی نظام مدیریت سبز که با برگزاری کمیته‌های فصلی همراه است، از جمله اقدامات اجرایی واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سال گذشته بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین