شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 11:55:01 PM

تغییر جهت الگوی مصرف فولاد در چین ادامه خواهد یافت/ روی‌گردانی بازار فولاد از بخش ناتوان ساختمان و ساخت‌و‌ساز چین/ تقویت تولید محصولات تخت به‌جای طویل
تحلیل بازار جهانی فولاد

به گزارش بیرونیت به نقل از چیلان، در چین صنایع مصرف‌کننده فولاد تغییر الگوی مصرف را در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهند داد و این امر از وابستگی سنگین صنعت فولاد این کشور به ساختمان‌سازی می‌کاهد و تمرکز این صنعت را بر تولید و ایجاد زیرساخت‌های جدید افزایش می‌دهد.

به گفته یک تحلیلگر صنعتی جریان کند فروش خانه‌های جدید، کاهش شدید معاملات زمین در دو سال گذشته و مازاد ساختمان‌‌های مسکونی در چین می‌تواند آغاز ساخت پروژه‌های جدید را در سال ۲۰۲۴ همچنان تضعیف کند.

تولید ورق‌های فولادی پوشش‌دار، لوله‌های فولادی درزدار، لوله‌های بدون درز، سازه‌های فولادی بزرگ‌مقیاس، فولاد الکتریکی و دیگر انواع محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ میلادی به دلیل تقاضای فزاینده از سوی زیرساخت‌های جدید، انرژی‌های نو و صنایع تولیدی چین مانند اتومبیل‌سازی، کشتی‌سازی و لوازم خانگی رشد سریعی داشته‌اند.

بنابر اعلام انجمن فولاد و آهن چین این تغییر جهت، کاهش تقاضا از سوی بخش ناتوان ساختمان را جبران کرده است. بنا بر گفته فعالان بازار بعید است که مصرف فولاد در بخش سنتی ساخت‌و‌ساز همچون سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته باشد و در همین حال تقاضا از سوی زیرساخت‌های جدید و صنایع تولیدکننده محصولات نهایی و با ارزش افزوده بالاتر رشد قدرتمندی دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین