يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 8:10:17 AM
معدن نامه گزارش می دهد:

فعالان بخش معدن کشور پیشنهاد داده اند تا منابع صندوق توسعه ملی با محوریت بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه فعالیت های معدنی به متقاضیان اختصاص یابد.
طراحی مثلث تامین مالی معادن ایران

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه فعالیت های معدنی از طرح مشترک صندوق توسعه ملی، بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه برای تامین مالی معادن خبر داد.

محمدرضا بهرامن در گفت و گو با معدن نامه با اشاره به مشکلات مالی ایجاد شده برای واحدهای معدنی کوچک و متوسط گفت: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که صورت گرفته قصد داریم تا از زنجیره اکتشاف تا انتهای خط تولید فرآوری واحدهای معدنی را حمایت کنیم تا آنان بتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بدون در زنجیره تولید مواد معدنی استفاده کنند.

او افزود: در این تفاهم نامه که به زودی نهایی شده و به امضا مقامات ارشد وزارت صمت می رسد در نظر داریم با توجه به مشکل معدنکاران برای تامین وثائق علاوه بر پروانه بهره برداری، ماشین آلات، چک، سفته و سایر دارایی هایی که در معادن دارای ارزش هستند را به عنوان وثیقه قبول کنیم.

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه فعالیت های معدنی تصریح کرد: رویکرد این صندوق حمایت از معدنکاری کوچک و متوسط است تا آنان بتوانند با انجام اکتشافات جدید در معادن تحت مدیریتشان یا معادن متروکه، ذخایر موجود را اقتصادی کرده و به فرآوری برسانند.

او افزود: پتانسیل های زیادی در بخش معادن کوچک و متوسط وجود دارد که در صورت فعال شدن علاوه بر اینکه بخش خصوصی در این بخش به توسعه رسیده و برای بزرگ شدن خود را آماده می کند، برداشت از مواد معدنی و فرآوری آن استانداردسازی می شود به طوری که محصول تولید شده علاوه بر داشتن کیفیت لازم از نظر قیمت قابل رقابت در بازارهای صادراتی خواهد بود.

بهرامن گفت: تمام تلاش ما این است تا با نوسازی معادن به سمت بالا بردن بهره وری از ذخایر معدنی کشور برویم و از اتلاف منابع و تخریب محیط زیست فاصله بگیریم که این امر مستلزم آن است تا منابع را به دست فعالان معادن کوچک و متوسط بسپاریم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین