دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 شمسی /5/6/2024 2:32:11 AM
ملاقات معدنی ها با رئیس سازمان محیط زیست

تیم معاونت معدنی وزارت صمت به سرپرستی جعفر سرقینی با همراهی محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران به نمایندگی از بخش خصوصی صبح روز گذشته با ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست دیدار کردند.
سرقینی و بهرامن به دیدار کلانتری رفتند

به گزارش معدن نامه، رئیس خانه معدن ایران درباره جزئیات این دیدار گفت: اولین هدف از این دیدار تبریک به خاطر انتخاب آقای دکتر کلانتری به عنوان ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست بود که به رسم ادب از سوی سیاستگذاران بخش معدن در دولت و بخش خصوصی باید صورت می گرفت.

محمدرضا بهرامن افزود: آقای کلانتری نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری ثروتمند در خصوص ذخایر معدنی است فعالسازی معادن را برای ایجاد آبادانی و اشتغال در مناطق مختلف کشور مورد تاکید قرار دادند اما خواستار تدوین استانداردی بر اساس اقلیم مناطق مختلف معدنی کشور شدند تا فعالیت های معدنی کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: خوشبختانه آقای دکتر کلانتری نگاه بازی نسبت به بخش معدن و ترویج معدنکاری با استانداردهای جهانی با کمترین آسیب به محیط زیست دارند.

او گفت: در این دیدار معاونت محترم معدنی نیز این اطمینان را دادند که فعالیت های معدنی در کشور با رعایت استانداردهای زیست محیطی و تدوین الگوی معدنکاری سبز با حفظ حیات وحش، زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده صورت گیرد.

بهرامن گفت: ما پیش از آنکه سیاستگذار یا فعال بخش معدن باشیم خود را مقید و مکلف به حفظ محیط زیست می دانیم و در این راه سعی خواهیم کرد که فراتر از بخش نامه های زیست محیطی به حفظ طبیعت کشورمان کمک کرده و بخشی از تولید ثروت معادن را در جهت احیا و حفظ محیط زیست بکار گیریم.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه واحد درسی بازسازی معادن چند سالی است که در دانشکده های معدن تدریس می شود گفت: دانشجویان معدن پیش از فارغ التحصیلی به اهمیت بازسازی معادن و برگرداندن محیط های معدنی پس از اتمام ذخایر به شکل اولیه آن آشنا شده و در این رابطه دانش لازم را فرا می گیرند.

او گفت: همه مردم جهان بر کشتی محیط زیست سوارند و قرار نیست هر کس بر اساس منافع خود میخی بر این کشتی بکوبد به همین سبب فعالان معدنی اصیل کشور نیز در پی آن هستند تا با ترویج معدنکاری سبز، فعالیت های معدنی را به فرصتی برای حفظ محیط زیست و ایجاد محیط زیست های جدید تبدیل کنند.

اوگفت: با توجه به اهمیت محیط زیست، از ریاست سازمان درخواست شد تا رسما در جلسات شورای عالی معادن حضور یابند تا این شورا در سطحی عالی به سیاستگذاری ها و تصمیم سازی ها اقدام کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین