جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 2:20:55 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28238
  • زمان انتشار:چهارشنبه 1 بهمن 1399-16:8
  • کاربر:
بهرام سبحانی در گفت‌وگو با "بیرونیت" مطرح کرد:

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور اظهار کرد: تحریم های آمریکا علیه صنعت فولاد و شرکت فولاد مبارکه اصهان اتفاق جدیدی نیست و این بارهم ترامپ در روزهای پایانی دولتش به نوعی خواسته تا با تحریم مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، آخرین فشار و محدودیت هایش را بر این شرکت تحمیل کند.
تحریم جدید فولادی ترامپ بی‌‌اثر است/ تولید، صادرات و توسعه فولاد مبارکه همچنان برقرار است

بهرام سبحانی در گفت‌و‌گو با "بیرونیت" تصریح کرد: ترامپ چندین بار صنعت فولاد را به طور کلی و شرکت فولادمبارکه را تحریم کرده و با اعمال این فشارها هیچ اتفاقی نیفتاده است. در واقع تولید، صادرات و طرح های توسعه ای فولادمبارکه همیشه برقرار بوده و خواهد بود.


سبحانی عنوان کرد: با تحریم مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان اتفاقی نمی‌افتد چون این شرکت دارایی در آمریکا ندارد و تعاملی هم با شرکت های آمریکایی ندارد بنابراین تحریم مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان بی‌اثر است و این تحریم جدیدی فولادی صرفاً یک مانوری است که از سوی ترامپ در روزهای پایانی فعالیتش اعمال شد.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور با اشاره به بی تاثیری تحریم فولادی جدید از سوی ترامپ روی صادرات شرکت فولادمبارکه اصفهان اذعان کرد: بازار صادراتی شرکت فولادمبارکه اصفهان، آمریکا نیست بلکه محصولات این شرکت بیشتر به کشورهایی صادر می شود که دل خوشی از آمریکا ندارند؛ بیشتر محصولات شرکت فولادمبارکه به اروپا، جنوب شرقی آسیا و کشورهای خاورمیانه صادر می شو بنابراین اعمال تحریم های جدید بر مدیرعامل این شرکت روی فرایندهای صادراتی این شرکت بی اثر است.

سبحانی با بیان اینکه شرکت فولادمبارکه قادر به تامین مواداولیه محصولات تولیدی اش است، گفت: شرکت فولادمبارکه اصفهان در سنگان از خط تولید 5 میلیون تنی کنسانتره و گندله سازی برخوردار است ضمن اینکه در مجموعه فولاد مبارکه نیز یک مجموعه هفت و نیم میلیون تنی واحد گندله سازی دارد و این شرکت سهامدار معادن گل گهر ، چادرملو و شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات هم است که سهمیه سنگ آهن دریافت می کند و مشکلی بابات تامین مواد اولیه ندارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین