جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 12:52:30 PM
چرا ادامه فعالیت رزم‌حسینی در وزارت صمت به صلاح بخش صنعت و معدن نیست؟

فعالان بخش صنعت و معدن شاهد روی کار آمدن یکی از ضعیف‌ترین وزرای این بخش هستند. فردی که بر اساس مصالح ملی همه ایرانیان تصمیم‌سازی نمی‌کند و بر پایه منافع قوم و قبیله‌ و هم‌ولایتی‌هایش تصمیم می‌گیرد.
تولید و تجارت اسیر وزیر ناکارآمد

✍️ علیرضا بهداد

🔸تاریخ به یاد ندارد که اوضاع تولید و تجارت کشور تا این حد بهم ریخته باشد.

🔸فعالان بخش صنعت و معدن شاهد روی کار آمدن یکی از ضعیف‌ترین وزرای این بخش هستند.
فردی که بر اساس مصالح ملی همه ایرانیان تصمیم‌سازی نمی‌کند و بر پایه منافع قوم و قبیله‌ و هم‌ولایتی‌هایش تصمیم می‌گیرد.

🔸وزارت صمت تبدیل شده به اداره کل شرکت سهامی معادن کرمان و دغدغه رزم‌حسینی جابجایی مدیران گهر زمین، گل‌گهر و ملی مس بوده است.

🔸دفتر وزیر به‌جای حضور فعالان تولید و تجارت به پاتوق نمایندگان استانی خاص اختصاص یافته تا مدیران ملی و وطن‌پرست را جابجا کرده و هم‌ولایتی‌های خود را جایگزین آنان کنند.

🔸تازه واردهای بخش صنعت و معدن ضربات سهمگینی به منافع ملی و بنگاه‌های تولیدی وارد کرده‌اند، گویی عامدانه هر روز ماجراجویی تازه‌ای را آغاز می‌کنند تا خشم مردم علیه دولت تدبیر و امید بیشتر از گذشته شود.

🔸در اتاق فکرشان یک روز بازار فولاد را به‌هم می‌ریزند، روز دیگر بهترین مدیران بخش را برکنار می‌کنند و روز بعد هم نظاره‌گر فریاد زنده باد، مرده باد سهامداران خشمگین از تصمیم‌هایِ خلق‌الساعه‌یِ خود می‌شوند.

🔸هیچ مدیری در این شرایط دارای روحیه کار و تلاش نیست. مدام خبر از تغییر مدیران عامل و معاونان می‌رسد و هیچ کس نمی‌داند آیا روز آینده بر سر کار خواهد بود یا نه.

🔸وزیر صمت معلوم نیست از کجا خط می‌گیرد. نه دانش اقتصادی دارد، نه بازار را می‌شناسد، نه اقتصاد سیاسی ایران را بلد است، تجارت بین‌الملل را آموخته و نه می‌داند در کدام دولت با چه هدفی مشغول کار شده است.

🔸رفتارش به گونه‌ایست که انگار به همه جریان‌های سیاسی سرویس می‌دهد و بیش از آنکه نگران آینده کشور باشد از آینده شغلی خود هراس دارد.

🔸وزارت را هم قد خود کرده و در حال حذف نیروهای تکنوکرات است.

🔸در طول سه ماهی که وزارت را تحویل گرفته جایگاه مدیران بخش صنعت و معدن را در اذهان عمومی پایین آورده و عمده مهندسان و درس‌خوانده‌ها را شرمنده جامعه تخصصی کشور کرده است.

🔸رزم‌حسینی ناکارآمدترین، بی‌ربط‌ترین و کم‌سوادترین فردی است که در طول تاسیس وزارت صمت به خود دیده است.

🔸حضور چنین فردی در راس یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور ضربه نهایی بر پیکره نحیف بخش تولید کشور است.

🔸مهم‌ترین ویژگی او آن است که نمی‌داند، در کار جاهل است و به غیر ریاست هیات مدیره همیار ماشین تجربه دیگری ندارد.

🔸جهل او نسبت به بخش تولید و تجارت باعث ضرر و زیان بسیاری از فعالان اقتصادی کشور شده است.

🔸کارنامه مدیریتی چنین فردی در طول سه ماه گذشته و افتضاحاتی که به بار آورده کافیست از سوی مراجع قضایی بررسی شود تا با حکم قضایی سال‌ها پشت میله های زندان قرار گیرد و درس عبرتی برای افرادی باشد که استبداد مدیریتی را مقدم بر مشورت می‌دانند.

🔸هیچ‌گاه تا به امروز مدیران ارشد بخش صنعت و معدن در بلاتکلیفی و استرس قرار نگرفته‌اند و نسبت به بازی با آبروی خود نگران نبوده‌اند.

🔸وضع به جایی رسیده که هر کس با هر جایگاهی برای مدیریت بنگاه‌های اقتصادی کشور اظهار نظر می‌کند چرا که فردی ضعیف را در راس وزارتخانه می‌بیند که نه تنها حامی مدیران کارکشته این وزارتخانه نیست بلکه شمشیر را برای آنان از رو بسته و در پیدا و پنهان آنان را به برکناری تهدید می‌کند.

🔸سطح وزارت صمت را در افکار عمومی تا مرکز رانت خواری و دلال پروری پایین آورده و تصویر جامعه تولیدی کشور را به جامعه‌ای خونخوار تبدیل کرده است.

🔸از روزی که آمده واژه‌هایی چون کارآفرینی، تولید، تجارت، سرمایه‌گذاری از بخش تولید رخت بر بسته و کلماتی چون رانت خواری، دلالی، سودجویی جای آن را گرفته است.

🔸گویی تا قبل از او عده‌ای دزد، فاسد، قاتل و جاسوس بخش تولید کشور را مدیریت کرده و او آمده تا آنان را از اسب بیاندازد.

🔸ادامه چنین روحیه‌ای در بخش تولید و تجارت کشور نه تنها آبروریزی بیشتری به‌ دنبال خواهد داشت بلکه سبب می‌شود تا فعالان بخش صنعت و معدن کشور نتوانند برای چند ماه آینده خود برنامه‌ریزی کنند.

🔸رزم‌حسینی در طول سه ماهی که سکان وزارت صمت را به دست گرفته عملا باعث شده تا جایگاه این وزارتخانه در مجموعه هیات دولت به پایین‌ترین حد خود رسیده و وزیر صمت باعث مضحکه سایر وزرا شود.

🔸تهدید رسانه‌ها به قطع آگهی‌های بنگاهی و شکایت به اوج خود رسیده چرا که تیم فعلی جدید‌الورود خالی از تجربه رسانه بوده و به دنبال سرکوب نقد رسانه‌ای از طریق تحدید و تهدید هستند.

🔸حال ادامه فعالیت چنین بر بدنه وزارت صمت به صلاح منافع ملیست؟ بهتر نیست تا بخش تولید و تجارت بیش از این دچار آبروریزی نشده او از کار برکنار و به همان هیات مدیره همیار ماشین بازگردد؟



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین