جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 7:25:16 AM
سمیه خلوصی از طراحی «نظام مدیریت پروژه» در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد از جمله مناطق مهم و تاثیرگذار سازمان ایمیدرو در جنوب کشور است که به دلیل تنوع پروژه های در دست اجرا یا تعریف شده در اولویت طراحی و پیاده سازی «نظام مدیریت پروژه» قرار گرفته است. 
ماموریت ایمیدرو در جنوب
به گزارش "بیرونیت"، سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو درباره جزییات پیاده سازی «نظام مدیریت پروژه» در سازمان متبوعش گفت: در سال گذشته برای پیاده سازی «نظام مدیریت پروژه» در سازمان ایمیدرو، پروژه فاز شناخت طی مدت ۴ ماه با هدف بررسی و ارزیابی وضعیت فعلی نظام مدیریت پروژه سازمان و با نظارت راهبردی-تخصصی انجمن مدیریت پروژه ایران به پایان رسید که فاز یاد شده در ۳ سطح پورتفولیو، طرح و پروژه و در سه بعد کارکنان، ساختار و فرآیندهای مدیریت پروژه و تکنولوژی صورت گرفت. 
به گفته وی، اکنون طراحی و پیاده سازی نظام مدیریت پروژه آغاز شده و از ستاد ایمیدرو تا طرح های زیرمجموعه و مشاوران و پیمانکاران را شامل می شود. 
خلوصی ادامه داد: این نظام مدیریت پروژه که قرار است در سازمان ایمیدرو پیاده سازی شود، مطابق با استاندارد PMBOK؛ معروف‌ترین و کاربردی‌ترین استاندارد جهانی در مدیریت پروژه است که تصمیم داریم تمامی ۱۰ حوزه دانشی مدیریت پروژه شامل مدیریت‌های یکپارچگی، محدوده، زمانبندی، هزینه، کیفیت و تامین و منابع و... به اضافه مدیریت ادعاها در بخش‌های معدن، صنایع معدنی و طرح های زیرمجموعه ایمیدرو طراحی و پیاده‌سازی کنیم.
مدیر برنامه‌ریزی ایمیدرو اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد از جمله مناطق مهم و تاثیرگذار سازمان ایمیدرو در جنوب کشور است که به دلیل تنوع پروژه های در دست اجرا یا تعریف شده در اولویت طراحی و پیاده سازی «نظام مدیریت پروژه» قرار گرفته است. 
آنگونه که روابط عمومی ایمیدرو گزارش داده، این مسوول اضافه کرد: باتوجه به تعریف و اجرای پروژه های بزرگ و تخصصی در بخش‌های مختلف سازمان ایمیدرو در نقاط مختلف کشور، پیاده‌سازی نظام مدیریت پروژه مطابق با استاندارد بین المللی یاد شده ضروری است که به وسیله این نظام مدیریت پروژه، شاخص‌هایی از جمله پیشرفت مالی و هزینه های پروژه، کیفیت کار و زمانبندی اجرا به صورت یکپارچه، مدیریت و ارزیابی می‌شود.
او افزود: در همین راستا برای طراحی "نظام مدیریت پروژه" ، معاونت برنامه ریزی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با برگزاری نشست های تخصصی و تعامل کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی سازمان ایمیدرو و مدیران و عوامل اجرایی مربوطه در منطقه ویژه، فعالیتش را آغاز کرد.
📍داریوش دیودیده اعلام کرد: 
🔹تکمیل زیرساخت‌ ۳۰ معدن ایران 
مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی کشور با اشاره به طرح‌های توسعه معدنی گفت: تا پایان سال‌جاری زیرساخت‌های ۳۰ معدن ایران تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
داریوش دیودیده تاکید کرد: تامین زیرساخت‌های این معادن شامل برق‌رسانی و تکمیل جاده دسترسی در سال‌جاری و سال آینده در قالب ۶پروژه تعریف و اجرایی شده است.
وی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این معادن در استان‌های خراسان جنوبی، یزد، سمنان، مهاباد در آذربایجان غربی و ناحیه طارم‌ حدفاصل استان‌های زنجان و قزوین واقع شده‌اند.
دیودیده تصریح کرد: آگهی فراخوان به‌منظور آغاز عملیات اجرایی تامین زیرساخت‌های لازم برای ۱۰ پروژه معدنی کشور آماده شده است. با اجرای این طرح، زیرساخت‌های لازم برای توسعه ۷۰ معدن کشور فراهم می‌شود.

📍رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد: 
🔹️منطقه ویژه خلیج فارس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذاب شود
محمدرضا بهرامن: با توجه به ظرفیت‌های مناسب منطقه ویژه خلیج فارس به دلیل همجواری با تنگه هرمز و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس، توسعه زیرساخت‌های این منطقه می‌تواند منجر به جذب بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی شود.
🔹️اگر پیش‌فرض ما این باشد که مناطق ویژه دارای ویژگی‌ها خاصی برای صادرات و واردات مواد اولیه هستند، قطعاً می‌تواند منافعی برای تولید داخلی داشته باشد و در این میان، بخش خصوصی یک گزینه بالقوه شناخته می‌شود. خوشبختانه منطقه ویژه خلیج فارس، برخلاف برخی مناطق ویژه دیگر که تنها به یک انبار ورود مواد اولیه به داخل کشور تبدیل شده‌اند، با تکیه بر ویژگی‌ها منحصربه‌فرد همجواری با دریا، توانسته است به‌خوبی در زمینه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی عمل کند که نمونه آن شرکت مادکوش است.
🔹️ به‌علاوه، اگر این منطقه بر جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز تمرکز کند، بدون تردید شاهد پویایی هرچه بیشتر آن در کنار ایجاد ارزش افزوده مضاعف برای کشور خواهیم بود. در واقع، اگر بپذیریم که مناطق ویژه می‌توانند به‌عنوان یک منطقه گمرکی عمل کنند که در کنار تأمین بخشی از نیازهای کشور، به صادرات محصولات مختلف نیز اهتمام بورزند، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، به سبب همجواری با کشورهای حاشیه این خلیج، می‌تواند به تامین‌کننده و صادرکننده نخست خلیج فارس تبدیل شود. بنابراین، در صورت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی یا خارجی، در آینده‌ای نزدیک می‌توان شاهد تبدیل این منطقه به قطب اقتصادی خلیج فارس بود.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین