پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 6:31:52 PM
رییس کمیته زغال سنگ خانه معدن ایران خبر داد:

رییس کمیته زغال سنگ خانه معدن ایران گفت: قیمت خرید کنسانتره زغال‌سنگ پس از دو سال افزایش یافت.
قیمت کنسانتره زغال پس از دو سال تعیین تکلیف شد/ قیمت هر تن زغال؛ 450 هزار تن

محمد مجتهدزاده در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان اینکه تعیین قیمت جدید زغالسنگ خبر خوشی برای بهره‌برداران خواهد بود، اظهار کرد: در جلسه کمیته پشتیبانی زغالسنگ که در تاریخ 21 آذرماه با حضور وزیر صنعت، معاونت معدنی وزارتخانه، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن و بهره‌برداران زغال کشور برگزار شد، عدم تعیین قیمت زغالسنگ، مشکلی که دو سال است تمام معدنکاران را درگیر کرده و معادن را دچار رکود کرده، حل شد و برای آن راهکاری ارائه شد.

او افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات جدیدی که با همراهی مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت ذوب آهن گرفته شد، قرار است از ابتدای سال 95 قیمت هر تن زغال 450 هزار تومان محاسبه شود که این به معنای افزایش 25 درصدی قیمت خرید زغالسنگ است.

مجتهدزاده در ادامه با تشکر از همراهی شرکت ذوب‌آهن و وزارت صنعت تصریح کرد: در دو سال اخیر قیمت زغال‌سنگ هیچ تغییری نکرده بود و همین موضوع سبب شد انگیزه بهره‌برداران برای استخراج زغال کاهش یابد و در برخی معادن شرایط ایمنی هم در معرض تهدید قرار گیرد.

رییس کمیته زغال سنگ خانه معدن ایران با اشاره به اینکه تعیین قیمت زغال معادن ایران پیرو بهبود قیمت جهانی این محصول صورت گرفته است، تصریح کرد: معادن زغال‌سنگ در شرایط غیراقتصادی قرار گرفته بودند اما با افزایش قیمت زغال‌سنگ در بازار جهانی و تصمیم اخیر کمیته پشتیبانی زغال‌سنگ، سرمایه‌گذاران باری دیگر ترغیب می‌شوند و به توسعه معادن خود بپردازند.

او با اشاره به راهکار مدیرعامل ذوب آهن در خصوص تعیین قیمت زغال در بلندمدت، بیان کرد: در این جلسه مدیرعامل ذوب آهن پیشنهاد داد قیمت کنسانتره زغالسنگ می‌تواند در بلندمدت 30 درصد از شمش فولادی به عنوان محصول نهایی باشد که به نظرم این موضوع می‌تواند چشم‌انداز معادن زغال ایران را مثبت کند و استفاده از این راهکار چانه‌زنی‌ها را بر سر افزایش قیمت زغال بین وزارت صنعت، مدیران و بخش خصوصی کاهش دهد. این پیشنهاد را قرار است بررسی کنیم و امیدواریم به نتیجه مطلوبی دست یابیم. چرا که دو سال است بهره‌برداران زغال به دلیل عدم تناسب قیمت با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین