دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 2:19:21 AM
بیرونیت عملکرد صبافولاد خلیج فارس در ماه نخست امسال را بررسی کرد

با اعلام صبا فولاد خلیج فارس، این شرکت توانسته تولید، فروش داخلی و خارجی و درآمد فروش خود را در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین امسال و نسبت به دوره مشابه سال گذشته بالا ببرد.
فروردین خوش صبافولاد

به گزارش خبرنگار بیرونیت، این شرکت که با نماد فصبا در بورس حضور دارد، در دوره یک ماهه منتهی به  31 فروردین امسال حدود 132 هزار تن تولید داشته است. در مقایسه با دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین 1402 (با تولید حدودا 117 هزار تنی) صبافولاد خلیج فارس توانسته تولید خود را 13 درصد بالا ببرد.

کل تولید صبافولاد در بازه زمانی تحت بررسی، به بریکت آهن اسفنجی مربوط بوده است.

این شرکت علاوه بر تولید، توانسته فروش خود را نیز در این بازه زمانی افزایش دهد. طبق گزارش منتشره در سایت کدال، صبافولاد خلیج فارس در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین امسال، 29 هزار و 562 تن فروش داشته است. در مقایسه با میزان فروش دوره مشابه پارسال (کمتر از 15 هزار تن) این شرکت توانسته فروش خود را تقریبا دو برابر کند.

صبافولاد خلیج فارس می گوید هر تن بریکت آهن اسفنجی خود را در بازه زمانی تحت بررسی بالغ بر 13 میلیون و 300 هزار تومان فروخته است. این در حالی است که نرخ فروش بریکت آهن اسفنجی این شرکت در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین پارسال، کمی بیش از 11 میلیون تومان بوده است. بنابراین نرخ فروش محصول صبافولاد نسبت به بازه زمانی تحت بررسی پارسال، حدود دو میلیون و 300 هزار تومان در هر تن بالا رفته است.

با توجه به رشد فروش و نرخ فروش محصول صبافولاد، این شرکت طبعا درآمد بیشتری را نیز کسب کرده است. بر اساس گزارش منتشره در سایت کدال، درآمد فروش این شرکت در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین امسال، حدود 394 میلیارد تومان بوده است. صبافولاد در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین 1402 درآمد فروش حدودا 164 میلیارد تومانی داشت، بنابراین این شرکت توانسته 141 درصد به درآمد فروش داخلی خود بیفزاید.

صبافولاد خلیج فارس اما در حوزه صادرات نیز طی بازه زمانی تحت بررسی فعال بوده است. در گزارش ارسالی صبافولاد به بورس، فروش خارجی 54 هزار و 300 تنی برای این شرکت ثبت شده که نشان از رشد نسبت به دوره مشابه پارسال دارد. صادرات صبافولاد در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین 1402 حدود 21 هزار و 600 تن بوده، بنابراین این شرکت توانسته در بازه زمانی مشابه امسال 150 درصد به فروش خارجی خود اضافه کند.

درآمد حاصل از صادرات صبافولاد طی دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین امسال، بالغ بر 732 میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که در بازه زمانی مشابه پارسال، این شرکت کمتر از 270 میلیارد تومان صادرات داشت. با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود درآمد صادراتی صبافولاد 2.7 برابر شده است. این شرکت همچنین 1.8 برابر فروش داخلی خود، صادرات داشته و به همان نسبت نیز درآمد فروش خارجی اش را بالا برده است. مانند فروش داخلی، بریکت آهن اسفنجی تنها محصول فروخته شده صبافولاد به خارجی ها بوده است.

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین