پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 4:06:41 PM
اکبر ترکان در گفت‌وگو با معدن‌نامه تشریح کرد:

رئیس شورای عالی مناطق آزاد طرح‌های در دست اقدام برای توسعه صنایع معدنی انرژی‌بر را در چابهار، قشم، اروند و ماکو تشریح کرد.
سرمایه‌گذاری بنیاد و ستاد اجرایی فرمان امام در طرح‌های فولادی

اکبر ترکان در گفت و گو با معدن نامه با اشاره به انکه منطقه آزادچابهار به قطب تولید صنایع معدنی تبدیل خواهد شد، گفت: دو طرح کارخانه فولا و آلومینیوم در مراحل مقدماتی قرار دارد و عملیات اجرایی آن به زودی در این منطقه آغاز خواهد شد.

رئیس شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اجرای طرح 3.2 میلیون تنی فولاد در قشم، افزود: با توجه به ظرفیت‌های این جزیره وسیع، به نظر می‌رسد که اجرای کارخانه عظیم فولاد 3.2 میلیون تنی بتواند علاوه بر توسعه و آبادانی منطقه، قشم را به مرکز صادرات فولاد کشور تبدیل کند.

ترکان همچنین از سرمایه‌گذاری بنیاد جانبازان و مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و یک شرکت خارجی- ایرانی در کارخانه‌های فولاد خرمشهر خبر داد و گفت: سه طرح فولادی در منطقه آزاد اروند در حال اجراست که واحد نورد کاوه خرمشهر به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

او افزود: در منطقه آزاد ماکو نیز بر روی فروآلیاژها متمرکز شده‌ایم و توانسته‌ایم تا سرمایه‌گذاران خارجی را برای مشارکت در این طرح‌ها جذب کنیم که پروژه فرو منگنز ماکو یکی از این طرح‌های مهم است.

ترکان گفت: سیاست بر این است تا با توجه به نیاز کشور در فلزات پایه و لزوم توجه به صادرات صنایع معدنی، صنایع انرژی‌بر خط ساحلی جنوب متمرکز شوند چرا که در این مناطق آب و انرژی به وفور یافت می‌شود و با توجه به زیرساخت‌های مناسب سرمایه‌گذاری توجیه بسیار بالایی خواهد داشت.



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین