پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 6:08:15 PM
در نمایشگاه اختصاصی ایران در رم ابراز شد:

نمایشگاه اختصاصی ایران در رم با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن تجارت و کارلو کلاندا وزیر صنعت ایتالیا افتتاح شد.
اعلام آمادگی ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنایع ایران

به گزارش معدن‌نامه، نعمت‌زاده وزیر صنعت‌، ‌معدن و تجارت  در این مراسم با اشاره به دیرینه بودن روابط ایران وایتالیا دردوران  قبل و بعد از انقلاب،‌ برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا را مرهون همین مناسبات دانست و گفت: همکاری شرکت نفت و حمل نقل ریلی از قدیم و تجارت ما بین دو کشور بیش از یک قرن بصورت  رسمی برقرار بوده است و در زمینه نفت گاز همکاری های خوبی بین دو کشور  می شود اخیرا هم یک شرکت ایتالیایی و آلمانی در ایران در زمینه شیرهای کنترلی همکاری کرده که موفق هم بوده و از این نوع همکاری ها را پیگیری می کنیم وتوصیه به سرمایه مشترک در همه صنایعی که ایتالیا در آن پیشرو است را داریم.

در این مراسم  کارلو کلاندا وزیر صنعت ایتالیا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد دلیل توسعه روابط با ایران اظهار داشت درسال گذشته یک میلیارد و صد میلیون دلار مبادلات دو جانبه داشته ایم و روابط اقتصادی مان با ایران  در سخت ترین شرایط قطع نشده بود و خبر خوب اینکه روابط اقتصادی به نحو احسن از سرگرفته  شده و مهمترین چیز این است که روابط بانکی و انتقال وجوه مالی  را تسهیل خواهیم کرد و این موضوع را با وزیر اقتصاد ایتالیا  در میان گذاشته تا پیگیری لازم را بعمل آورد

وزیر صنعت ایتالیا در پاسخ خبرنگاری  در باره همکاری ایران و ایتالیا در حوزه  نفت و گازو صنایع دیگر و روابط  دوجانبه سوال کرد و پرسید: آیا برنامه ای دارید که این پیشرفتها در مورد فعالیت های مشترک  با ایران با توجه به انتخابات آمریکا رو به عقب نرود ؟  اظهار داشت  ما بدنبال توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه  هستیم .امروز در مورد روابط با کشورهای اتحادیه اروپا صحبت کردیم و در مورد پیوستن ایران به wto هم مذاکراتی داشتیم .روابط ما رو به عقب نمی رود و هرروز پیشرفت خواهد کرد

نعمت‌زاده در پایان از نقش آقای کلاندا در توسعه روابط ایران و ایتالیا تشکر کرد و گفت: ایشان چه در زمان معاونت و الان در سطح وزیر صنعت ایتالیا همکاری مناسبی در توسعه روابط با ایران داشته است. در این مراسم از استاندار رم بخاطر همکاری در برپایی این نمایشگاه ابراز تشکر شد.

در این مراسم رئیس اتاق مشترک  ایتالیا و ایران به نمایندگی  شرکت های ایتالیایی از انتخاب کشوراین کشور برای اجرای اولین نمایشگاه اختصاصی ابراز خوشحالی کرد و ضمن خوش آمد گویی از طرف ۵۵٠ شرکت حاضر در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در رم آمادگی خود را  برای همه گونه همکاری از سوی شرکت های ایتالیایی جهت سرمایه گذاری در ایران اعلام کرد.

حضور شرکت نیک‌گستر در نمایشگاه رم

شرکت نیک گستر که به تولید شیرهای کنترلی در صنعت نفت گاز با سرمایه گذاری جیوا گروپ ایتالیا و شرکت گلدن گروپ آلمان در ایران فعال است در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر رم حضور یافت.

محمد رضوانیان در خصوص فعالیت های این شرکت گفت هم اکنون بهترین تکنولوژی در ساخت و تعمیر شیرالات کنترلی را در ایران تهیه کرده ایم و آمادگی افزایش ظرفیت در جهت تامین نیازهای داخلی را داریم.

او با اشاره به همکاری و حمایت ایدرو از این شرکت گفت: تجهیزات و امکانات ما جوابگوی نیازهای داخلی و کشورهای منطقه است انشاالله با توجهی که مسوولان محترم  وزارت نفت مبذول می دارند و همچنین  بازاریابی در کشورهای منطقه،  فعالیتهای را توسعه خواهیم بخشید.

صنعتگران ایتالیایی مشتاق سرمایه‌گذاری در ایران 

مسعود محمدی رئیس اداره نظارت و راهبری شرکت های ایدرو و مدیرعامل شرکت آریا تایر هامون که  در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در شهر رم شرکت کرده است، با بیان این مطلب اظهار کرد: در نمایشگاه پرسش‌های متعددی در مورد قوانین داخل کشورمان در خصوص چگونگی انجام  سرمایه گذاری خارجی مطرح می شود و سرمایه گذاران ایتالیایی و اروپایی بطور کلی ایدرو را  به عنوان سازمان توسعه ای می شناسند و سازمان گسترش مورد وثوق و  اطمینان شرکت‌های بین‌المللی است.

محمدی در مورد شرکت آریا تایر زابل گفت در این نمایشگاه به دنبال شناخت و جذب سرمایه گذار خارجی برای این موضوع هستیم از این لحاظ پتانسیل خوبی در صنعت ایتالیا وجود دارد.

او با اشاره به توجه خاص نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت به راه اندازی هرچه سریعتر این کارخانه و دستور معظمی ریاست هیات عامل ایدرو بر پیگیری و بروزرسانی امور عقب افتاده و همچنین تهیه طرح فوری راه اندازی شرکت آریا تایر هامون گفت: انشاالله با این حمایت‌ها  ظرف دوسال آینده این پروژه انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در این نمایشگاه زمینه های فعالیت های خودرا در حوزه های مختلف اعم از صنایع دریایی، ‌نفت و گاز و خودروسازی و غیره در معرض نمایش درآورده است. همچنین این نمایشگاه که به منظور معرفی انواع  توانمندی ها و قابلیت های صنعت، ‌معدنی و فنی  جمهوری اسلامی ایران در پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود از ۱۰۷ غرفه با مساحت ۱۷۰۰۰ متر تشکیل شده است. 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین