چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 شمسی /5/1/2024 2:41:05 PM
مهدی کرباسیان در گفت و گو با معدن نامه مطرح کرد:

رئیس سابق ایمیدرو معتقد است در مقطع کنونی ضرورت دارد فعالان معدنی برای هدفگذاری در بخش معدن و بازاریابی خود و تعریف کانال های مالی آگاه شوند که جنس تحریم های اخیر آمریکا در بخش معدن و فولاد چیست.
جنس تحریم را بشناسیم
به گزارش معدن نامه، او بر این باور است که 17 شرکت معدنی و فولادی داخلی کشور از سوی امریکا مورد تحریم قرار گرفتند در  حالی که تحریم ها در بخش معدن چالش جدیدی محسوب نمی شود.
 بنا بر اعتقاد کرباسیان، معدنکاران باید بدانند تفاوت این تحریم با تحریم های گذشته در چیست و این تحریم چه محدودیت هایی قرار است برای بازار مصرف و زنجیره تولیدشان ایجاد کند؟
رئیس سابق ایمیدرو با بیان اینکه متاسفانه به مسائل اقتصادی کشور نگاه کارشناسی نمی شود، گفت: این روزها سیاستگذاران در برخی تصمیم گیری های مهم اقتصادی نگاه کارشناسی ندارند و همین سبب شده نزد فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی اعتماد لازم شکل نگیرد. شاهد گفته های برخی مسوولان هستیم که اعتماد مردم را نسبت به رشد و توسعه کشور خدشه دار کرده است و به همین دلیل ترجیح می دهم شخصا به عنوان فردی که در سیستم اجرایی  بوده ام بدون اساس و پایه حرفی نزنم.
او افزود: فولاد، آلومینیوم و مس قبلا هم از سوی امریکا تحریم شده بودند اما جریان صادراتمان با دور زدن تحریم ها حفظ شده است. اما تفاوت تحریم اخیر با قبلی ها این است که محدودیت ها تنها شامل کارخانه فولادمبارکه بود و حال نام معادن بزرگ کشور مانند چادرملو و گل گهر و چندین شرکت بزرگ کشور در لیست تحریم ها قرار گرفته است. 
کرباسیان ادامه داد: همین نکته پیش بینی ها را نسبت به آینده بخش معدن و صنایع وابسته به آن را سخت می کند. بنابراین در وهله اول باید جنس تحریم های اخیر را بشناسیم و متوجه تفاوت های آن با تحریم های قبلی امریکا شویم.
او در پایان تاکید کرد: ضمن اینکه در مقطع کنونی تنش ها میان ایران و امریکا و ناآرامی ها در منطقه شرایط را برای جذب سرمایه خارجی در معادن سخت کرده و فضای موجود برای سرمایه گذاری از نگاه فعالان اقتصادی بدون امنیت و ثبات است.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین