يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 8:08:28 PM
با توسعه اکتشافات در پهنه اکتشافی راور کرمان

با انجام مطالعات اکتشافی نیمه تفصیلی و تفصیلی در پهنه راور کرمان ذخایر قابل ملاحظه ای از سرب و روی به سبد محصولات شرکت صبانور افزوده خواهد شد.
سرب و روی به سبد محصولات صبانور اضافه می شود

به گزارش معدن نامه، منطقه زیر پوشش این پهنه اکتشافی که در شمال استان کرمان و در محدوده جغرافیایی شهرستان های کوهبنان و راور قرار دارد، نزدیک به ۱۳۰۰ کیلومتر مربع است. در این ناحیه جغرافیایی سابقه معدنکاری و فلزکاری به گذشته های بسیار دور و حتی قبل از دوره ساسانیان باز می گردد و بقایایی از کوره های ذوب کانسنگ و ابزارهای مربوط به آن در جای جای این پهنه مشاهده می شود.

بنا بر این گزارش، مطالعات اکتشافی این پهنه طی نیمه دوم سال ۱۳۹۶ و سال ۱۳۹۷ به انجام رسید. این مطالعات شامل مطالعات کتابخانه ای و تهیه بانک های اطلاعاتی موضوعی از منابع مرتبط، مطالعه ژئوفیزیک هوایی به روش مگنتومتری، مطالعات جامع دورسنجی و پردازش داده ها و تصاویر ماهواره ای با کیفیت های بالا، مطالعات ژئوشیمی رسوبات آبراهه ای و در نهایت پیمایش صحرایی و مطالعات میدانی بر روی مناطق امیدبخش بوده است.

طبق مطالعاتی که توسط تیم های مجرب از کارشناسان صاحب نام کشور به انجام رسیده، کشف و شناسایی ۱۲ محدوده امیدبخش و دارای ارزش انجام مطالعات تفصیلی و تکمیلی است. این محدوده های امیدبخش، دارای پتانسیل های ناشناخته و با اهمیتی از کانی سازی روی و سرب بوده و در همراهی با این فلزات، میزان نقره بالایی نیز شناسایی شده است.

بنا بر اعلام بدنه کارشناسی شرکت صبانور و با توجه به اتمام این مطالعات و پیگیری های اداری، در آینده نزدیک در صورت تایید منابع طبیعی و محیط زیست پروانه های اکتشاف مناطق مستعد و امیدبخش صادر خواهند شد و امید می رود با انجام مطالعات اکتشافی نیمه تفصیلی و تفصیلی بر روی این محدوده ها، ذخایر قابل ملاحظه ای از سرب و روی به سبد محصولات شرکت صبانور افزوده و سرفصل جدیدی از فعالیت های اقتصادی این شرکت گشوده شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین