پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 4:26:16 AM

حفظ سودآوری و ارتقای سهم بازار، اراده‌ای بوده که با جدیت در گروه فولاد مبارکه دنبال شده و بر همین اساس، طرح‌های توسعه فولاد مبارکه با اعتبار ۱۸۶ هزار میلیارد تومان در طی سه سال آینده در دستور کار قرارگرفته است.
ارزندگی سهام «فولاد» برای سهام‌داران در تمامی ادوار

 لازمه توسعه اقتصادی سرمایه‌گذاری است و بازارهای مالی با استفاده از انباشت سرمایه، یکی از عوامل مفید و مؤثر بـرای رشـد اقتصاد ملی به‌ حساب می‌آید که نقش مهمی در جمع‌آوری سرمایه‌های سرگردان، پس‌اندازهای بزرگ و کوچک، بهینه‌سازی گردش منابع مالی و هدایت آن به‌سوی مصرف در بخش‌های مولد بر عهده دارد؛ بنابراین بازار بورس و بورس اوراق بهادار بستر مناسبی برای رشد اقتصادی است.

بورس نهادی مهم و مشوقی دائمی در بازار سرمایه است که نقدینگی و سرمایه لازم را برای بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌کند و در آن، طی فرایندی برنامه‌ریزی‌شده، افراد با سرمایه‌های خود اقدام به خریداری سهام می‌کنند و دارایی‌های لازم را برای فعالیت اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی و درنهایت رشد اقتصادی فراهم می‌سازند.

قانون‌مندی، پاسخ‌گویی، شفافیت و سلامت اقتصادی در بورس، اطمینان سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد و همین مسئله سرمایه‌ها و پس‌اندازهای راکد را جذب و سرمایه لازم را برای رونق کسب‌وکارها ایجاد می‌کند.

فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی با تولید ۲.۴ میلیون تن فولاد فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۱۳۸۵ به‌عنوان چهارصد و سی و پنجمین شرکت بورسی وارد بورس اوراق بهادار شد که طی این سال‌ها، با جلب رضایت ذی‌نفعان و سهام‌داران خود، در انجام سرمایه‌گذاری و دست‌یابی به رشد اقتصـادی موفق عمل کرده است.

افراد آگاه و متخصصان حوزه بورس، ارزش سهام فولاد را به‌خوبی درک می‌کنند، چراکه سهام این شرکت یکی از بهترین و بنیادی‌ترین سهام‌های بورس کشور به شمار می‌آید و همواره در تقسیم سود نقدی و افزایش سرمایه جزء موفق‌ترین شرکت‌های بورسی بوده و رکوردشکنی‌هایی در سال‌های مختلف داشته است.

فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی با حکمرانی خوب، با ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال وارد بازار سرمایه کشور شد و امروزه به لطف همت و کوشش مدیران و کارکنان پرتلاش خود، سرمایه خود را تا ۵۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش داده و با ادامه این روند روبه‌رشد تا پایان سال، تولید گروه فولاد مبارکه از ۱۰ میلیون تن فراتر خواهد رفت و در حوزه بازار سرمایه نیز با افزایش سرمایه جدید، سرمایه شرکت به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

توفیقات این شرکت در سال‌های اخیر به علت برنامه‌ریزی‌های صحیح در مدیریت عملکرد و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای ارزشمند است که ضمن تکمیل زنجیره فولاد و ارتقای سهم بازار، نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده برای ذی‌نفعان داشته است.

حفظ سودآوری و ارتقای سهم بازار، اراده‌ای بوده که با جدیت در گروه فولاد مبارکه دنبال شده و بر همین اساس، طرح‌های توسعه فولاد مبارکه با اعتبار ۱۸۶ هزار میلیارد تومان در طی سه سال آینده در دستور کار قرارگرفته است. شرکت فولاد مبارکه با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز، پروژه‌های اثربخشی را در حوزه نیروگاهی و خطوط نورد گرم و سرد، سرمایه‌گذاری در میادین گازی و نیروگاهی و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر دنبال می‌کند.

تجربه عملکرد مالی و اقتصادی شرکت فولاد مبارکه نشان از این دارد که ذی‌نفعان و سهام‌داران فولاد مبارکه می‌توانند با امیدواری واقعی و معقول، اطمینان خاطر داشته باشند که با اجرایی شدن طرح‌های توسعه و تولید انبوه محصولات جدید، ضمن پایداری سودآوری شاهد سوددهی قابل‌توجه و درنهایت توسعه و رشد اقتصاد کشور خواهند بود.


محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین