يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 9:43:17 PM
امید فلاح خبر داد:

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: طرح تجهیز و استخراج سولفوره معدن انگوران در هفته دولت با حضور مقامات افتتاح می شود.
افتتاح طرح استخراج سولفوره معدن انگوران در هفته دولت

به گزارش معدن نامه، امید فلاح که به مناسبت هفته دولت سخن می گفت، اظهار داشت: با بهره برداری از طرح تجهیز و استخراج سولفوره معدن انگوران، سالانه 120 هزار تن کانسنگ از بخش زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران استخراج می شود.

وی افزود: سرمایه گذاری این طرح حدود 4 میلیون دلار بوده است که برای یک هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به ذخیره قابل استخراج یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۳۴۴ تنی بخش سولفوره گفت: این بخش شامل حوزه های اکسیدی، سولفوری (دارای ذخایر بیشتر) و مخلوط اکسیده و سولفوری است. عیار قابل استخراج نیز حدود ۴۳ درصد روی و ۲ درصد سرب است.

وی افزود: کانی‌های موجود در بخش سولفوره این معدن اغلب شامل اسفالریت، گالن و پیریت است.

انجام 4 هزار متر حفاری و روش منحصر به فرد

فلاح با اشاره به انجام 4 هزار متر حفاری در بخش زیر زمینی معدن انگوران تصریح کرد: این حفاری ها شامل احداث 2 تونل به طول هر کدام یک هزار متر، احداث رمپ به طول 800 متر، احداث تونل دسترسی به کانال و نیز احداث حفرهایی در افق های مختلف است.

وی ادامه داد: روش کار در بخش زیرزمینی به صورت کند و آکند (پر کردن با بتن) است که از این نظر، در میان معادن ایران و حتی در جهان منحصر به فرد است. با این کار، معدن تخریب نمی شود و امکان استخراج در بخش روباز وجود خواهد داشت.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 150 هزار تن ماده معدنی از بخش زیرزمینی استخراج شده است.

بنا به این گزارش، معدن سرب و روی انگوران در شهرستان دندی، استان زنجان واقع است که هم اینک تامین کننده اصلی خوراک کارخانه های فرآوری و تولید شمش روی است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین