يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 7:33:59 PM

مدتی است وزارت صنعت، معدن و تجارت شنبه های مدیران خود را اختصاص به خبرنگاران و اصحاب رسانه داده است. وزارتخانه اول هر هفته میزبان خبرنگاران حوزه صنعت، معدن و تجارت است و هر بخشی از وزارتخانه زیر ذره بین رسانه ها قرار می گیرد. 
شنبه ها و چراغ روشن وزارت صمت
به گزارش معدن نامه، پویش پاسخگویی شنبه های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت که محصول خوب تیم روابط عمومی حاضر وزارتخانه است باعث شده در وهله اول خبرنگاران هر حوزه هوشمندانه تر از نشست های خبری گذشته سوال خود را انتخاب کنند و در وهله دوم مخاطبان روزنامه ها و سایت ها و شبکه های مجازی با اجزای تشکیل دهنده وزارت صمت آشنا شوند. 
اینکه وزارت صمت حاضر شده هر هفته یک نشست خبری برگزار کند و عملکرد و برنامه های خود را شفاف و بدون ابهام به رسانه ها ارائه کند علاوه بر اینکه نشان دهنده تعامل وزارتخانه با رسانه هاست، می تواند الگویی برای دیگر وزارتخانه ها باشد تا با پویایی روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها از حالت خاموشی خود خارج شوند و قدرت پاسخگویی خود به اذهان عمومی را بالا ببرند. 
گرچه کارشناسان و سیاستگذاران رمز موفقیت شنبه های رسانه ای وزارت صمت را تداوم این نشست ها، محتوای پرمغز پرسش و پاسخ ها، حضور مستمر خبرنگاران و شفافیت محض مدیران این وزارتخانه می دانند. 
خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز لطف پویش پاسخگویی شنبه های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت را در این می دانند که هر مدیری قرار است روز شنبه پشت تریبون به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهد، با آمار دقیق و مستندات لازم حضور پیدا کند. 
شاید بد نباشد حال که چنین فرصتی در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته، خبرنگاران دقت بیشتری در انتخاب سوال های خود داشته باشند و با پرسیدن سوال های با کیفیت به جای درد دل و توصیه روبه روی مسوولان وزارتخانه بنشینند. اگر این رویکرد در رسانه ها دنبال شود، مطمئنا  خروجی شنبه های رسانه ای وزارت صمت به سمت کیفی تر شدن می رود.  

فریبا رسولی

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین