يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 4:18:43 PM

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه گوهرشناسی با محوریت فیروزه نیشابور توسط کانون خبر داد.
اولین آزمایشگاه گوهرشناسی راه‌اندازی شد

به گزارش معدن نامه، محمدجواد پیشبین، رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر بیان کرد: تولید بیش از ۶ هزار کیلوگرم نگین فیروزه نیشابور در سال و وجود فیروزه‌های تقلبی و غیر نیشابور با کیفیت پایین دلایل لازم برای شناسنامه‌دار کردن فیروزه نیشابور به عنوان یک برند جهانی را نشان می‌دهد.

بنا بر گزارش ایسنا، پیشبین ادامه داد: در همین راستا کانون با همکاری جمعی از متخصصان موفق به تدوین استاندارد درجه‌بندی فیروزه در سال گذشته شد که در تحقیقات صنعتی و استاندارد ایران ثبت ملی شده است. این آزمایشگاه نیز برای صدور شناسنامه تمام گوهر سنگ‌ها با محوریت فیروزه و امکان شناسایی آنها همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به نیشابور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک فیروزه اصل و تقلبی، ایجاد اعتماد در بازار و به خصوص توریست‌های علاقه‌مند به فیروزه، بهبود فضای کسب و کار و معرفی بهتر و علمی فیروزه نیشابور در سطح ملی و بین‎المللی از تاثیرات راه‌اندازی این آزمایشگاه در مرکز رشد نیشابور است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین