جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 10:39:07 AM
امین ابراهیمی خبر داد:

اجرای موثر گشت VIP در راستای ایجاد یک محیط امن و سالم و عاری از هرگونه بیماری شغلی در کارخانه فولاد اکسین خوزستان کلید خورد. 
اشتغال بیش از 1000 جوان خوزستانی در کارخانه فولاد اکسین خوزستان

به گزارش معدن نامه، در اطلاعیه جدید روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان آمده است: شرکت فولاد اکسین خوزستان که با شعار زیبای نگین صنعت فولاد ایران شکل گرفته برای دستیابی و تحقق این شعار همواره باید در مسیر بهبود روش ها و استانداردهای خود باشد. بر همین اساس مهندس امین ابراهیمی از ابتدای حضور خود در راس این شرکت با تلاش برای تحقق رساندن این شعار، اجرای بسیاری از وظایف و مقررات کمرنگ شده در میان واحدها و کارکنان را با تاکید خواستار و تحت نظارت خود گرفته است تا فولاد اکسین بتواند در استانداردهای سختگیرانه بین المللی یک شرکت پیشرفته و با محصولات درجه یک در ایران، خاورمیانه و در جهان باشد.

بر این اساس روابط عمومی با نگاهی ویژه، محورهای ایمنی، محیط زیست آراستگی محیط کار کاهش بهای تمام شده صرفه‌جویی هزینه‌ها انضباط اداری و... را سرفصل اطلاع رسانی و آگاهی بخشی قرار داده است.

گشت های VIP شرکت یکی از ابزار های مدیریت عالی شرکت با هدف اجرای دقیق قوانین و الزامات ایمنی و تاثیرات آن بر فرآیند شغلی کارکنان بصورت متناوب اجرا می شود. اهم ویژگی های این گشت به شرح زیر می باشد:

١. گشت VIP در واقع ممیزی وضعیت انطباق عملکرد واحدها با معیارهای سیستم HSE است که با اجرای این گشت، میزان اجرای مقررات HSE در سازمان تعیین می شود و برای رفع نواقص برنامه ریزی و تصمیم گیری صورت می گیرد و این اقدامات در دوره های زمانی متناوب مورد پیگیری قرار می گیرد.

٢. حسب قوانین و الزامات ایمنی و مصوبات شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار و نیز قوانین مندرج در فصل ٤ و ٨ قانون کار و همچنین الزامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست ، یکی از روشهای تامین سلامت کارکنان ، انجام هدفمند کنترل و پایش و اندازه گیری اجرای قوانین HSE با استفاده از گشت و بازدیدهای VIP است.

٣.وظیفه مدیران و مسوولین ذیربط در هرسازمان در قبال گشت VIP ،حضور موثر در گشت و برنامه ریزی، سازماندهی، تامین منابع جهنت رفع نواقص شناسایی شده در گشت است.

٤. نظر به تامین شعار " اول ایمنی بعد کار" و با توجه به اینکه استقرار و اجرای سیستم مدیریت ایمنی جزء وظایف مدیران و مسوولان است؛ قطع به یقین، تامین سلامت کارکنان و تجهیزات توسط مدیران و مسوولان، می تواند نقش سازنده ای در ارزیابی شغلی و ارتقاء شغلی آنان داشته باشد که میزان سهم مدیران و مسوولان را در افزایش راندمان و بهره وری شرکت نشان می دهد.

٥.اجرای موثر گشت VIP منتج به ایجاد یک محیط امن و سالم و عاری از هرگونه بیماری شغلی می شود و همچنین بالارفتن روحیه کاری ، کاهش هزینه ها و افزایش راندمان و بهره وری افراد و تجهیزات می شود.

بر اساس گزارش های رسیده، با پیگیری هایی که مدیرعامل فولاد اکسین انجام داده، بسیاری از بدهی های فولاد اکسین پرداخت و حساب های مسدود این کارخانه بازگشایی شده است. بنا بر اعلام امین ابراهیمی مدیرعامل جوان شرکت فولاد اکسین خوزستان، هم اکنون بیش از 1000 جوان خوزستانی در این شرکت فولادی مشغول به کار هستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین