چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 11:10:20 AM

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به افزایش میزان آلاینده های جوی و بروز پدیده وارونگی هوا، تمام معادن فعال در این شهرستان تا رفع آلودگی اجازه فعالیت ندارند.
توقف فعالیت معادن و واحد‌های تولید سیمان پاکدشت به علت آلودگی هوا

به گزارش بیرونیت به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به افزایش میزان آلاینده های جوی و بروز پدیده وارونگی هوا، تمام معادن فعال در این شهرستان تا رفع آلودگی اجازه فعالیت ندارند.

محمود رضا سعیدپور افزود: فعالیت تمامی معادن موجود در محدوده این شهرستان با توجه به استمرار آلودگی هوا و به منظور جلوگیری از افزایش ذرات معلق آلاینده، تا پایان هفته جاری ممنوع شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، فعالیت کلیه واحدهای تولید سیمان و بتون آماده در شهرستان پاکدشت تا زمان اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا تعطیل می‌باشد.

سعیدپور تصریح کرد: گشت های بازرسی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاکدشت با حضور مستمر در سطح شهرستان و بازرسی از معادن فعال منطقه، با واحدهای متخلف برخورد و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت آلاینده کننده محیط زیست، نسبت به پلمب واحد متخلف اقدام خواهند کرد.

وی گفت: طی یکماه گذشته و بر اساس مصوبات کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران مبنی بر ممنوعیت فعالیت کارخانجات تولید آسفالت، شن و ماسه و بتن آماده در روزهای آلوده هوا، از فعالیت ۸ واحد متخلف معدنی جلوگیری شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین