جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 3:39:38 PM
معاون امور معدنی وزارت صمت عنوان کرد:

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اثر پذیری معدن و صنایع معدنی از تحریم ها حداقل است که به گفته ی او، دلیل آن سرمایه گذاری گسترده در این حوزه است.
تاثیر پذیری حداقلی بخش معدن و صنایع معدنی از تحریم

به گزارش معدن نامه به نقل از شاتا، جعفر سرقینی در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت آسیب پذیری معدن و صنایع معدنی را به دلیل خودکفایی بالای این حوزه کم توصیف کرد و گفت: مهمترین وظیقه سازمان های استانی در سال 98، رونق تولید و حفظ شرایط فعلی است که باید تلاش های خود را بر روی این هدف متمرکز کنند.

او با بیان اینکه استان ها بر روی فعال سازی زنجیره تولید در حوزه معدن برنامه ریزی کنند، گفت: معدن و صنایع معدنی به دلیل سرمایه گذاری هایی که شده و توسعه قابل توجه طی سال های اخیر تاثیرپذیری کمتری از تحریم ها دارد.
سرقینی افزود: در تولید فولاد 2،5 برابر، سیمان 2 برابر، کاشی سه برابر نیاز کشور تولید داریم که این موضوع به ما در رونق تولید کمک می کند.

او ادامه داد: در معدن و صنایع معدنی نیازی به مواد اولیه خارجی وجود ندارد که همین امر در کاهش تاثیرپذیری از تحریم ها نقش داشته است، از سوی دیگر برای تامین قطعات و ماشین آلات مورد نیاز هم تدابیر لازم اندیشیده شده است تا ما امروز هیچ دغدغه ای برای ادامه تولید نداشته باشیم.

سرقینی با بیان اینکه معدن و صنایع معدنی در سال 98 همچون سال های گذشته به رشد خود ادامه می دهد، اظهار کرد: صادرات مواد معدنی ساده تر از صادرات محصولاتی همچون خودرو است که در شرایط تحریم فرصتی برای ما است، هرچند ترجیح دولت، صادرات محصول با ارزش افزوده بیشتر است.

او در عین حال خاطرنشان کرد: سازمان های استانی باید توجه بیشتری به صنایعی همچون فولاد که از صنایع سنگین است داشته باشند، چرا که تعطیلی هر واحد فولادی بیکاری چندین هزار نفر را در پی دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه طبق برنامه تولید محصولات معدنی باید به 110 میلیون تن برسد، گفت: در بخش بازرسی، نظام مهندسی بازوی وزارتخانه است که در این زمینه تلاش می کنیم اختیارات بیشتری به این سازمان دهیم.

سرقینی از برنامه ریزی برای توسعه معادن زغال سنگ و تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت بر صادرات محصولات معدنی به جای مواد خام خبر داد‌.

به گفته ی او در چند سال اخیر صادرات سنگ آهن از 30 میلیون تن به 8 میلیون تن کاهش یافته است و برای صادرات مواد معدنی خام پس از این گواهی مبدا خواهیم خواست.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین