جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 11:05:59 AM

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: این مرکز برنامه های مختلف پژوهشی و توسعه ای در سال 98 را اجرا می کند.
استراتژی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در سال 98

به گزارش معدن نامه، مجید وفایی فرد با اعلام این خبر اظهار داشت: از جمله برنامه های پژوهشی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، «مطالعات بهینه سازی فرآوری عناصر نادر خاکی از کانسنگ آنومالی 5 ساغند در مقیاس پایلوت» و «انجام آزمایش های شیمی و کانی شناسی و فرآوری نمونه های اکتشافی ایمیدرو» است.

وی ادامه داد: «مطالعه فرآوری بیتومین با هدف کاهش گوگرد و خاکستر برای تولید آسفالت ویژه در مقیاس آزمایشگاهی» و نیز «شناسایی و امکان سنجی فنی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس آزمایشگاهی» در حال انجام است.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: «انجام پژوهش بهینه سازی فرایند اکسیداسیون کانسنگ طلای زرشوران با همکاری دانشگاه ها» و «توسعه پژوهش های کاربردی درباره باز فرآوری پسماند های معدن و صنایع معدنی و استحصال عناصر با ارزش و استراتژیک» در سال جاری انجام می شود.

وی افزود: «توسعه فعالیت ها و مطالعات زیست محیطی در راستای تفاهم نامه منعقد شده با انجمن فولاد و شرکت های فولادی» و همچنین، «توسعه فناوری های حاصل از دستاوردهای پژوهشی انجام شده نظیر تیکنر خمیری و سیستم های سیار فرآوری» از دیگر برنامه های سال 98 در مرکز یاد شده است.

وفایی فرد با اشاره به دیگر برنامه های سال 98 ، گفت: «توسعه ارتباط با مراکز تحقیق و توسعه در راستای هم افزایی و دستیابی به اهداف و سیاست های نقشه راه معدن در حوزه پژوهش و فناوری» و «ایجاد ارتباط آزمایشگاهی با مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت» از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: «استقرار و پیاده سازی استاندارد 17025ISO» و «بازنگری ساختار تفضیلی و طرح طبقه بندی مشاغل» نیز در این راستا صورت می گیرد.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به اجرای پروژه های زیرساختی و تکمیلی به عنوان یکی دیگر از برنامه های این مرکز در سال جاری، گفت: نگهداری و تعمیرات تجهیزات، گازکشی و گازرسانی داخل سایت و اصلاح سیستم روشنایی و برق رسانی در این مرکز انجام می شود.

وی افزود: همچنین، تجهیز انبار برای انبارش نمونه های اکتشافی، اصلاح سیستم آب رسانی و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب و استقرار سیستم دوربین مدار بسته، جزو برنامه های زیرساختی و تکمیلی مرکز مذکور است.



منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین