چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 8:01:25 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:52595
  • زمان انتشار:چهارشنبه 7 دی 1401-10:20
  • کاربر:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اجرای پنج طرح از ۱۷ طرح مربوط به تکمیل پروژه زنجیره فولاد استان به پایان رسید.
اجرای پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان به پایان رسید

به گزارش بیرونیت به نقل از ایرنا، بختیار خلیقی اظهار کرد: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد کردستان ۳۴۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه بزرگ برای چهار هزار و ۳۲۱ نفر اشتغالزایی می شود، افزود: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد ۱۷ طرح به بهره برداری می رسد که از این تعداد تاکنون اجرای پنج طرح در شهرستان های بیجار، سقز، قروه و دیواندره به پایان رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی سایر طرح ها هم در دست اقدام است، گفت: پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران در استان به طور جدی پیگیری می شود چرا که توسعه این بخش می تواند نقطه امید بخشی برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان باشد.

خلیقی با بیان اینکه زنجیره فولاد شامل تولید سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و سپس ورق گرم فولاد است، یادآور شد: در حال حاضر تا مرحله کنسانتره در سطح شهرستان های مختلف استان تولید داریم و فازهای بعدی هم در دست اقدام بوده و در مجموع می توان گفت که زنجیره فولاد استان در مرحله احداث است.

وی با اشاره به اینکه مجری این پروژه مهم مشخص شده و طی قراردادهای سال گذشته و امسال، هم اکنون در مرحله مقدمات احداث فاز صنعتی است، گفت: تکمیل زنجیره فولاد در کردستان همواره به عنوان یکی از طرح‌های پیشران استان مطرح و تاکنون تفاهم نامه هایی هم در این راستا منعقد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از دیگر مهمترین بحث های حوزه صنعت را تقویت و حمایت از صنایع خرد خواند و بیان کرد: از ۹۶۶ واحد صنعتی موجود در استان، صنایع خرد توسعه قابل قبولی داشته است.

خلیقی اظهار کرد: توسعه بخش صادرات محور نیز یکی دیگر از سیاست های این سازمان است و با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط کارگروه های حوزه صنعت و توسعه صادرات استان برنامه ریزی و اهداف خاصی برای توسعه این بخش نیز تبیین شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی شستا در سفر ریاست جمهوری طرح های با پتانسیل بالای شهرستان های استان، بررسی و طراحی شده است، ادامه داد: برای شهرستان‌های سنندج و بانه در زمینه تولید لوازم خانگی و برای سقز نیز در حوزه پتروشیمی و سیلیس طرح هایی تدوین شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین