يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 6:01:18 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:40439
  • زمان انتشار:جمعه 27 خرداد 1401-8:33
  • کاربر:

بلاروس، ژاپن، آمریکا و آلمان چهار کشور اصلی تولیدکننده ماشین‌آلات بزرگ معدنی در دنیا هستند.
کامیون‌های بزرگ معدنی را بشناسیم

به گزارش بیرونیت، این چهار کشور قطب اصلی تولید ماشین آلات عظیم الجثه معادن به شمار می روند و نیاز معادن بزرگ دنیا را تامین می‌کنند.

آنگونه که دویچه‌وله گزارش داده، کامیون‌های عظیم و پر قدرت معدنی اجازه تردد در جاده ها را ندارند، دارای قیمت‌های میلیون دلاری هستند و وزن تنها یک لاستیک آن ممکن است نزدیک به شش هزار کیلوگرم برسد.
بر اساس این گزارش. شاید کمتر کسی بداند که کامیون بلاروسی "بلاز" (۷۵۷۱۰ Belaz) قوی ترین کامیون جهان است. این کامیون در حالت بار زده ۸۱۰ تن وزن دارد و وزن هر لاستیک این کامیون ۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم است.
سری V۵۶۰۰ کامیون بلاز ساخت بلاروس با طول ۱۵ متر و ۵۰، عرض ۹ متر و ۴۵ و ارتفاع ۷ متر و ۴۷ سانتی متر در میان پنج ابر بارکش‌های جهان قرار داشته و توانایی جابجایی ۳۶۰ تن بار
را دارد.
از سویی دیگر، کامیون‌های معدنی کوماتسوی ژاین سری ۹۸۰E در رتبه دوم جای می‌گیرند. این کامیون در میان "ابر بارکشها" با ده متر عرض در رتبه نخست قرار گرفته و توانایی حمل بیش از ۳۶۹ تن بار را دارد. اگر قرار شود کامیون کوماتسوی ژاپنی با ۹ متر و ۶۰ سانتیمتر عرض وارد اتوبان شود، سه باند آن را اشغال خواهد کرد. این کامیون توانایی جابجایی ۳۲۶ تن بار را دارد.
ابر اساس این گزارش، کارخانه آمریکایی "کاترپیلار" در میان سازندگان کامیون‌های عظیم معدنی در رتبه سوم جای می‌گیرد. یک کامیون کاترپیلار مدل ۷۹۷ نزدیک به ۵ میلیون دلار قیمت دارد و برای خرید یک دست لاستیک این کامیون باید ۱۶۰ هزار یورو پرداخت کرد. کاترپیلار کمتر از ۱۰ متر عرض داشته و با قدرت ۴ هزار و ۵۵ اسب بخار توانایی حمل ۳۶۳ تن بار را دارد.

رتبه چهارم تولید کامیون‌های غول پیکر معدنی در دنیا در اختیار آلمان است. کامیون‌ لیبهر سری ۲۸۰ بیش از ۴ هزار اسب بخار قدرت دارد. کامیون‌های معدنی لیبهر آلمان گنجایش ۳۶۳ تن بار را دارند. از این رو می‌توان تصور کرد که این کامیون ها به چه قدرتی برای تخلیه چند صد تن بارشان نیاز دارند. این غول‌های عظیم و پر قدرت آهنی فقط با مجوز مخصوص اجازه عبور از جاده‌ها را دارند، ولی معمولا در معادن تردد می‌کنند و بخشی از سیستم عظیم ماشین آلات معادن هستند.



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین