جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 2:21:31 PM
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با راه اندازی طرح های در دست اجرا، رتبه معدنی ایران ارتقا می یابد. جایزه بهره وری معدن و صنایع معدنی،‌ جایگاه خود را پیدا کرده است.
سهم 23 درصدی معدن در صادرات کشور/ برنامه ریزی برای ارتقای رتبه معدنی ایران
به گزارش معدن نامه، مهدی کرباسیان گفت: با راه اندازی طرح های فعلی بخش معدن و صنایع معدنی ایران، شاهد ارتقای رتبه جهانی ایران در تولیدات معدنی می شویم.
او که در پنجمین همایش بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران در سالن جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس سخن می گفت،‌ تصریح کرد: ایران هم اینک رتبه 15 کشورهای معدنی دنیا قرار دارد اما راه اندازی طرح های در دست اجرا سبب ارتقای جایگاه فعلی کشورمان می شود.
رییس هیات عامل ایمیدرو موضوع مدیریت بدون بهره وری را یادآور شد و گفت: طی سال های گذشته شایسته سالاری آنطور که لازم بوده محقق نشده است و عمدتا به صورت شعاری مطرح شده است.
کرباسیان ادامه داد: اقتصاد نفتی همواره بر تصمیم گیری ها سایه انداخته و مانعی در برابر رشد نرخ بهره وری شده است به ویژه آنکه ترکیب این نوع اقتصاد با سیاست موجب تضعیف بهره وری شده است. 
او با بیان اینکه از نظر فناوری نسبت به دنیا عقب هستیم اظهار داشت: کشور اما چین با سرمایه و دانش خارجی توانست اقتصاد خود را متنفع کند و باید دید آیا با ورود سرمایه خارجی به آن کشور،‌ دچار عقب ماندگی شد یا منافعی داشته است.
جایگاه جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی
رییس هیات عامل ایمیدرو درباره جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی گفت: این جایزه اکنون جایگاهی برای خود پیدا کرده و به دلیل آنکه با شاخص های سازمان ملی بهره وری تطبیق دارد،‌ توانسته در رتبه بندی جوایز بهره وری هم قرار گیرد.
کرباسیان درباره بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: به رغم اینکه سهم این بخش در اقتصاد حدود 6درصد اعلام شده اما در صادرات غیر نفتی، ‌سهمی نزدیک به یک چهارم (25درصدی) دارد.


منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین