جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 1:07:55 PM
اتحاد اقتصاد، روانشناسی، محیط زیست و جامعه شناسی با معدن

تیم آزمایشگاه علوم رفتاری دانشگاه صنعتی شریف با حضور در بخش های اقتصادی کشور به دنبال ریشه یابی توسعه نیافتگی کشور در بخش های مختلف هستند.
این 4 نفر برای توسعه اقتصادی ایران چه می کنند؟

به گزارش معدن نامه، امیرمحمد تهمتن، زهرا موسوی، کوروش بهرنگ و مصطفی خدادادی با تشکیل تیمی در آزمایشگاه علوم رفتاری دانشگاه صنعتی شریف، ریشه های رفتاری توسعه نیافتگی اقتصاد ایران را بررسی کرده و عوامل محیطی و انسانی آن را ریشه یابی می کنند.

تهمتن و خدادای دانش آموخته رشته اقتصاد هستند. زهرا موسوی نیز در مقطع دکترای روانشناسی ادامه تحصیل می دهد و بهرنگ نیز در رشته محیط زیست فارغ التحصیل شده است.

 پشتوانه این تیم را اساتید برجسته دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف تشکیل می دهند تا بتوانند افرادی را تربیت کنند که به سیاستگذاران، قانونگذاران و تصمیم گیران کشور مشاوره هایی ارائه داده و آنها را در گرفتن بهترین تصمیم ها یاری کنند.

این چهار نفر هسته مرکزی تیمی شده اند که با حضور در نقاط حساس بخش های اقتصادی کشور ضمن بازدیدهای میدانی بر اساس دانشی که آموخته اند رفتار فعالان و بومیان مناطق اقتصادی را مورد بررسی قرار داده تا در نهایت نسخه ای برای درمان مشکلات موجود میان سرمایه گذاران، کارگران، محیط زیست و بومیان منطقه تجویز کنند.

این تیم در حال حاضر هسته مرکزی کمیته معدن و جامعه خانه معدن ایران را تشکیل داده اند و بنا دارند تا طی بازدید از معادن بزرگ، متوسط و کوچک کشور، ضمن آشنایی با فرآیند تولید و فرآوری مواد معدنی، به ارائه راه حلی برای مشکلات زیست محیطی و منطقه ای آن اقدام کنند.

این تیم چهار نفره با پشتوانه علمی و بهره گیری از اساتید خبره بر آن هستند تا با استفاده از علوم رفتاری، تحولی بنیادین در بخش معدن، صنایع معدنی و تولید کشور به وجود آورده و با آغاز مطالعاتی در حوزه جامعه شناسی، روانشناسی، محیط زیست و معدن، عوامل توسعه نیافتگی در بخش معدن کشور را واکاوی کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین