شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 12:55:21 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:31150
  • زمان انتشار:جمعه 24 دی 1400-19:28
  • کاربر:
در جریان سفر به جنوب کرمان صورت گرفت:

معدن مس کرور عنبرآباد به عنوان یکی از بزرگترین معادن مس کشور با ذخیره ۵۰۰ میلیون تن امروز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مردم جیرفت و عنبرآباد و سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و فرماندار و امام جمعه عنبرآباد شروع به کار کرد.
آغاز به کار معدن مس کرور عنبرآباد با حضور وزیر صمت

به گزارش بیرونیت، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در آئین آغاز بکار معدن کرور عنبرآباد بیان کرد: وزیر صمت در آئین شروع به کار معدن کرور عنبراباد گفت: خیلی خوشحالم در جمع شما مردم نجیب هستم و از نمایندگان مجلس و رییس شرکت ملی مس برای پیگیری این طرح قدردانی می نمایم.
وی همچنین موضوع عدالت را در دولت ۱۳ بسیار مهم دانست و ادامه داد: اگر معادن از حدی بزرگتر باشند مردم نیز در آن معدن باید سهام دار شوند که این کار را برای اولین بار در زابل شروع کردیم و یکی از شرایط مزایده معدن «جانجا» واگذاری بخشی از سهام تا ۴۰ درصد به مردم منطقه بوده است.
وزیر صمت همچنین بیان کرد: در معدن کرور هم همین برنامه را اجرا کردیم و 40 درصد سهام به مردم منطقه واگذار می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز روز جمعه در آئین آغاز بکار معدن کرور عنبرآباد، ظرفیت تولید سالانه معدن مس کرور را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و از اشتغالزایی ۳۰۰ نفری در مرحله ابتدایی این طرح خبر داد.
مسلم مروجی افزود: محصول تولیدی معدن مس کرور کنستانتره مس و میزان سرمایه گذاری این طرح پنج هزار میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است که در روستای رودفرق شهرستان عنبرآباد واقع است.

وی به آخرین وضعیت کارخانجات مس در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار کارخانه مس در این منطقه توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید نیز در بخش اسماعیلی این منطقه آماده احداث است.
گفتنی است که سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) امروز جمعه به منظور سفر به جنوب کرمان و بازدید از چند پروژه در این منطقه، وارد این استان شد و بدو ورود مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
پایان بخش سفر وزیر صمت به جنوب کرمان در شهرستان جیرفت با بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ شامل پایانه صادراتی و کارخانه مس سبزوران خواهد بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین