شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 2:49:26 PM
در 9 ماه امسال

سازمان توسعه و نوسازی معاون و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: میزان تولید گندله شرکت‌های بزرگ معدنی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه نزدیک به ۲۳ درصد افزایش یافت.
تولید گندله رشد کرد

به گزارش بیرونیت به نقل از ایمیدرو، ۹ شرکت بزرگ کشور از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه ۲۸ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۵۶ تن گندله سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۲۲ تن بود.

بنا بر این گزارش، از این میان شرکت‌های «گل گهر» ۹ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۱۰ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» چهار میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۸۰ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان» سه میلیون و ۲۶۸ هزار و ۶۳۱ تن، «چادرملو» ۲ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۶۳ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۹۵ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۰۲ تن، «مرکزی» ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۹۵ تن، «صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد» ۹۳۹ هزار و ۳۰۲ تن و «صبانور» ۳۱۶ هزار و ۵۷۷ تن گندله تولید کردند.

رشد ۱۰ درصدی ارسال

همچنین، شرکت های بزرگ معدنی در ۹ ماهه امسال، ۱۳ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۶۷ تن گندله به دیگر شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۱۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۹۰ تن)، ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

افزایش تولید و ارسال آذر

این شرکت‌ها در آذرماه سه میلیون و ۲۶ هزار و ۴۶۴ تن گندله تولید و یک میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۷۵ تن محصول ارسال کردند که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته  (۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۵۰۵ تن تولید و یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۱۲۶ تن ارسال)، به ترتیب حاکی از رشد ۱۷ و ۱۴ درصدی است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین