يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 12:22:47 AM
رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

بهرام سبحانی با اشاره به کسری سنگ آهن تا ۴ سال آینده می‌گوید بر اساس ‌پیش‌بینی‌های انجام شده برای اینکه تا افق ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم، قطعا با کسری سنگ آهن مواجه خواهیم شد‌ و رسیدن از ۳۰ میلیون به ۵۵ میلیون تن ظرف ۳ و نیم سال باقیمانده غیر ممکن است.
نسخه فولادی برای کسری سنگ آهن
بهرام سبحانی در گفت‌وگو با بیرونیت با اشاره به کسری سنگ آهن  تا افق سال ۱۴۰۴ گفت:بر اساس ‌بینی‌های انجام شده تا افق ۱۴۰۴ اگر به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم قطعا با کسری سنگ آهن مواجه خواهیم شد اما رسیدن از ۳۰ میلیون به ۵۵ میلیون  تن ظرف ۳/۵ سال باقیمانده غیر ممکن است.
او افزود: برای تامین سنگ آهن تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۸۰ میلیون تن کنسانتره برای ۵۵ میلیون تن فولاد و ۲۰۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن نیاز است که تا افق ۱۴۰۴ محقق نخواهد شد.
 رئیس انجمن فولاد در ادامه از تلاش انجمن سنگ آهن برای تامین سنگ آهن مورد نیاز در کشور خبر داد و گفت: انجمن سنگ آهن اقداماتی را در دستور کار دارد ضمن اینکه ایمیدرو هم باید با اکتشا ف های جدید به دنبال افزایش پتانسیل های معدنی باشد تا در صورت رسیدن به ظرفیت ۵۰ یا ۵۵ میلیون تن فولاد با کسری مواد اولیه مواجه نشویم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین