چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 شمسی /5/8/2024 5:28:25 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28861
  • زمان انتشار:شنبه 21 فروردين 1400-14:12
  • کاربر:
محمد ابکا در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح:

رئیس هیات مدیره شرکت بین المللی فولاد تکنیک و مشاور طرح جامع فولاد مطرح کرد: بر اساس چشم‌انداز و مطالعات جامع فولاد با کمبود سنگ آهن تا سال ۱۴۰۴ مواجه خواهیم شد.
نقش ایمیدرو در کاهش مشکلات صنایع معدنی در ۱۴۰۰/ رونق بازار فولاد در گروی رونق مسکن است

محمد ابکا در گفت‌وگو با بیرونیت عنوان کرد: نبود اکتشافات و استخراج مناسب و توجه نکردن به مشکلات این بخش از دلایل کمبود سنگ آهن در کشوراست. در حال حاضر باید به مشکلات و نیازهای معادن کوچک متوسط و بزرگ در کشور توجه شود.

او افزود: تعداد معادن کوچک و متوسط در کشور کم نیست، دولت به دنبال آن است که معادن کوچک و متوسط را به بخش خصوصی از طریق مزایده واگذار کند تا آن دسته از معادنی که راکد مانده و یا سرمایه‌گذار مناسب برای ادامه فعالیت ندارند به چرخه تولید برگردند، اما درباره معادن بزرگ مشکل اساسی است. ابزار و ماشین آلات معادن بزرگ قدیمی است. دامپتراک با ظرفیت بالا در استخراج نیاز است و از سوی دیگر سخت‌افزاری بخش معدن نیاز به روز شدن دارد تا مطابق با دنیا بتوانند به اکتشاف و استخراج بپردازند.

ابکا ادامه داد: به دلیل تحریم و مشکلات ارزی شرایط برای تامین ماشین آلات دشوار است و از سوی دیگر برخی از ماشین آلات در گمرک مانده است که اگر این موانع در تولید، مصرف و صادرات در سال جاری برطرف شود، عملیات اکتشاف و استخراج با قدرت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس هیات مدیره شرکت بین‌المللی فولادتکنیک با بیان اینکه ضرورت دارد تا ایمیدرو مشکلات پیش روی بخش معدن را در سال جدید برطرف کند، تصریح کرد: تا زمانی که این موانع حل نشود در در بخش تولید، مصرف و صادرات مواد معدنی با مشکل مواجه خواهیم شد و از سوی دیگر باید نیاز ۵۵ میلیون تنی فولاد تامین شود. بنابراین ایمیدرو نقش بسزایی در برطرف شدن مشکلات بخش معدن دارد.
مشاور طرح جامع فولاد در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عمده‌ترین مشکلات که امیدواریم در سال جاری برطرف شود، رونق بازار مسکن و این صنعت و قدرت خرید مردم است که امید داریم با تعدیل قیمت مسکن فولاد بتواند در بازار داخلی بیشتر مصرف شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین