جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 8:04:51 AM

با بهره‌برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان، چرخه تولید ۷/۱ میلیون تنی فولاد در هلدینگ میدکو کامل می‌شود. 
بهره‌برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان آغاز شد

به گزارش بیرونیت، مجید قاسمی رئیس هیات مدیره میدکو در مراسم بهره‌برداری مجتمع فولاد زرند ایرانیان گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی کشور در شهر زرند اجرا شد؛ این هدیه اقتصادی را به ملت ایران تقدیم و از هیات مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل همراهی با بخش اقتصاد تشکر می‌کنم زیرا با این همدلی میان بخش مالی و اقتصادی توانستیم این پروژه عظیم را به نتیجه برسانیم.

علی‌اصغر پورمند مدیرعامل میدکو نیز تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف و سربلندی کشور باشیم.

سهراب‌نژاد، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان نیزدر این مراسم خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین پروژه فولادی پس از انقلاب، در ایران به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه در سال ۹۲ و در شرایط تحریم آغاز شد و طی ۷ سال با تلاش جمعی با همراهی مسوولان استان و شهرستان به نتیجه رسید. این در حالی است که بهره‌برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیار دارد که با تولید ۷/۱ میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم تاثیر بسیار خواهد داشت.

وی افزود: زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال‌آباد آغاز می‌شود و با تولید۴ میلیون تن کنسانتره و ۵/۲ میلیون تن گندله سنگ آهن، یک میلیون و ۲۰۰هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره‌برداری، چرخه تولید ۷/۱ میلیون تنی فولاد کامل می‌شود.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۶۵۰۰ جوان و هزاران نفر به‌صورت غیرمستقیم، ناشی از اجرای این پروژه، گفت: اجرای این پروژه حاصل ۱۰ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۱۳۵ هزار تن(نصب) تجهیزات، ۸۰۰ هزار( قطر) اینچ پایپینگ و ۲۵۳۰ کیلومتر کابل کشی بود.مجتمع فولاد زرند، آخرین حلقه از زنجیره تامین فولاد در مجموعه فولاد زرند ایرانیان است. هدف از ساخت این مجموعه، تولید سالانه ۷/۱ میلیون تن فولاد (Billet) است. پس از بهره‌برداری، کارآفرینی حدود ۲۷۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۲۷ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در این مجتمع صورت خواهد گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین