جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 1:43:03 PM
محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد: حدود یک سال است که از عضویت دائمی ما در اوراسیا می‌گذرد و این تمرینی است برای ما که مراودات تجاری بین المللی را توسعه دهیم و برای روابط تجاری تا سال ۲۰۳۵ برنامه ریزی کنیم.
«اوراسیا» مقصد صادراتی جذابی برای معادن ایران است/ چشم انداز تجارت معدنی ما باید برای سال ۲۰۳۵ باشد

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با «بیرونیت» گفت: بخش معدن یکی از بخش‌های حساس اقتصادی در کشور است و ما شرایط تجاری بسیاری از کشور های عضو اوراسیا مانند قزاقستان، ارمنستان، بلاروس و روسیه را در بخش معدن می دانیم اما در کنار آنها کشوری به نام قرقیزستان را هم داریم که نیازمند مواد اولیه معدنی است و اگر مراودات را به خوبی انجام دهیم قطعاً می تواند بخشی از مشکلات ما در حوزه معدن از طریق اتحادیه رفع شود.

او با بیان اینکه تقویت بازار معدن نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است، تصریح کرد: باید از آموزش‌های لازم برای روبه‌رو شدن با بازارهای جدید در آینده برخوردار شویم که این موضوع به اتحادیه اوراسیا و تجارت بین المللی مربوط می شود.

رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر عضویت در اتحادیه اوراسیا برای توسعه تجارت در بخش معدن اظهار داشت: بخش معدن نیازمند امکانات و تکنولوژی است که ما می‌توانیم از طریق مراودات با اعضای اتحادیه سهم معدن را در تامین ماشین آلات مهیا کنیم.

بهرامن در ادامه درباره نقش معادن کوچک و متوسط در تجارت با کشورهای اوراسیا گفت: بخش قابل توجهی از تولیدات ما در حوزه معدن از طریق معادن کوچک و متوسط است که می‌توانیم محصولاتمان را به کشور قرقیزستان صادر کنیم.

او ادامه داد: امروزه معادن کوچک ما نیازمند تجهیزات بوده و دغدغه ثبات تنظیم بازار را دارند این در حالی است که معادن بزرگ به دلیل حجم انبوه در تولید و ارتباطات گسترده می توانند مشکلات خود را رفع کنند.

رئیس خانه معدن ایران در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است نگاه ما در بخش معدن به واحدهای کوچک و متوسط بوده و برنامه ما برای سال ۲۰۳۵ باشد تا بتوانیم بخش منسجم و توسعه یافته ای را در حوزه معدن ایجاد کنیم که اتحادیه کشورهای اوراسیا در این زمینه نقش بسزایی خواهند داشت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین