دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 3:15:15 AM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:26903
  • زمان انتشار:سه شنبه 2 دی 1399-16:11
  • کاربر:
محمدحسن عرفانیان در گفت وگو با بیرونیت مطرح کرد:

بنیان گذار فولادمبارکه اصفهان با بیان اینکه اصلی ترین رسالت فولادمبارکه تامین نیاز مشتریان حقیقی است، مطرح کرد: دولت، بورس و وزارت صمت باید بپذیرد که در شرایط تحریمی برای اینکه فولاد مبارکه بتواند نیازهای مشتریانش را پاسخگو باشد مچینگ از الزاماتی است که باید انجام شود ولی دلالان خواستار حذف سیستم مچینگ هستند تاخودشان خریدارباشند و بتوانند در بازار آزاد بفروشند.
مچینگ نیاز مصرف‌کنندگان ورق فولادی را رفع می‌کند

محمدحسن عرفانیان در گفت‌وگو با "بیرونیت" اظهار کرد: شعار فولاد مبارکه تا سال ۱۳۷۴ حل مشکل مصرف کننده در زمینه تامین ورق بوده است. حالا برخی این رسالت را از فولاد مبارکه گرفته‌اند و قیمت‌گذاری دستوری تعیین می‌کنند. 

عرفانیان گفت: مشتریانی که حقیقی نیستند باید سراغ دلالی خودشان بروند و مشتریان واقعی و حقیقی خودشان را به فولادمبارکه معرفی کنند که این شرکت براساس رسالت اصلی خود نیاز این مشتریان رابرطرف کندودربازار نباید شاهدفروش ورق فولادمبارکه باشیم.

بنیانگذار فولادمبارکه اصفهان عنوان کرد: مسوولیت بانک ها بر اساس آن چیزی که در اساسنامه بانک مرکزی عنوان شده حفظ ارزش پول است. بانک ها خدمتگزار تعریف نشده اند بلکه درآمدزا تعریف شده اند و به همین دلیل سهامشان در بورس رفته است بانک ها ب به خودشان اجازه می دهند که ملک بخرند و مانند یک بنگاه اقتصادی عمل می کند. حتی زمانی هم که ممنوعیت هایی برایشان ایجاد شد تا مانند بنگاه اقتصادی عمل نکنند وارد قراردادهای مشارکتی قلابی با سهل الوصول ها شدند.
عرفانیان بیان کرد:وظیفه بانک ها بر اساس قانون‌بانک مرکزی، حفظ ارزش پول است درواقع بانک ها پول را برای تامین سرمایه در گردش و وام باید اختصاص دهندوکارمزد دریافت کنند واگرهم به دنبال مشارکت هستند باید به طور واقعی با سرمایه گزاران برای تامین سرمایه در گردش وارد مشارکت شوند که این کاررا نمی کنندبه همین دلیل واحدهای تولیدی از جمله فولاد مبارکه با مشکل تأمین منابع مالی مواجه شده می شوند درواقع واحدهای تولیدی زمانی که سرمایه در گردش خود را نمی توانند از طریق بانک‌ها تامین بکنند چون بانک‌ها با نرخ سود ۳۰ درصد و ۴۰ درصد نوام اختصاص می دهند ناچار می شوند که از طریق پیش فروش منابع مالی خود را تامین کنند. 
او تاکیدکرد: اگر قرار باشد بانکها باهمین رویه فعالیت کنند واحدهای تولیدی هیچ چاره‌ای برای تامین سرمایه در گردش خود به روش پیش فروش ندارند و زنجیره تولید از طریق پیش فروش منابع مالی خود را تأمین می‌کند و آخرحلقه این زنجیره هم مصرف کننده قرار دارد که محصولات مورد نیاز خود را پیش خرید می کند.
بنیان گذار فولادمبارکه اصفهان خاطرنشان کرد:تولید درفولادمبارکه بر اساس تقاضا انجام میشود، این شرکت در مرحله ذوب تنوع محصولات را بر اساس تقاضا و نیاز مصرف کنندگان باید در نظر بگیرند، با توجه به تنوع محصولات در فولاد مبارکه و تولید محصولات براساس نیاز مشتری سازمان حمایت نمی تواند قیمت گذاری کند.
عرفانیان گفت: اگر تمامی محصولات فولادمبارکه به صورت مستقیم در بازار عرضه شودمصرف کنندگان باید 70 درصد محصولات خود را از خارج تامین کنند این در حالی است که اصلی ترین رسالت فولادمبارکه این است که تمامی نیازهای مصرف کنندگان خود را تأمین کنند درحقیقت مشتریان این شرکت شناخته شده‌اند و فولادمبارکه بدون شناخت شتریان و مصرف کنندگان حقیقی اش نمی تواند محصولات متنوع را تولید کند بنابراین ورق فولادمبارکه بایددراختیار مشتریان حقیقی اش قرار بگیرد و دست دلالان کوتاه شود برای تحقق این امر هم برقراری سیستم مچینگ الزامی است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین