دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 3:38:29 PM
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: از سال 92 به بعد تحولات بزرگی در بخش معدن رخ داده که مهم ترین آن اعتماد متقابل بخش خصوصی و دولت به یکدیگر بوده است.
درِ ایمیدرو به روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز است/ آمادگی داریم پروژه های بزرگ را به بخش خصوصی بدهیم

مهدی کرباسیان در گفت و گو با معدن نامه با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا گفت: در این سفر به دنبال رفع مشکلات بیمه ای و تامین مالی طرح های بزرگ از طریق بیمه ساچه بودیم که خوشبختانه می توانیم بگوییم بخش بزرگی از مشکلات حل شده است.

او افزود: امروز ایمیدرو به یک برند معتبر بین المللی در بخش معدن و صنایع معدنی تبدیل شده و بزرگان معدنی دنیا، بانک ها و بیمه ها به اعتبار این سازمان وار پروژه های بزرگ کشور شده و برای راه اندازی آن اقدام به جذب سرمایه گذاری، تامین مالی و گرفتن شریک داخلی می کنند.

کرباسیان گفت: ما هیچ گاه در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نگاه تنگ نظرانه ای به بخش خصوصی نداشته ایم و همواره به دنبال توسعه این بخش بوده ایم و سعی کرده ایم تا با اعتمادسازی اجرای پروژه های بزرگ را به این بخش بسپاریم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: نمونه بارز آن امضای قرارداد مهدی آباد بود که با تصمیم جسورانه وزارت صنعت و کارشناسان ایمیدرو به کنسرسیومی متشکل از چند شرکت خصوصی داده شد تا این پروژه یک میلیارد دلاری به سرانجام برسد.

اوتصریح کرد: درِ ایمیدرو همواره به روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز بوده و بخش خصوصی توانسته به راحتی در طرح های مختلف بزرگ و متوسط معدن و صنایع معدنی کشور ورود پیدا کند.

کرباسیان گفت: ایمیدرو در سال جدید نیز به این روند خود ادامه می دهد و از بخش خصوصی درخواست دارد تا با تشکیل کنسرسیوم های بزرگ معدنی متحد شوند و به سمت اجرای پروژه های بزرگ معدنی حرکت کنند.

او افزود: ماموریت ایمیدرو، توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور است که این مهم می تواند از سوی بخش خصوصی به وقوع بپیوندد. 



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین