دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 1:32:26 PM
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

جعفر سرقینی اعلام کرد: بخش معدن و صنایع معدنی کشور همه مشخصه های اقتصاد مقاومتی را دارد و از قابلیت ارزش افزوده بالا نیز بهره می گیرد، بنابراین بر اساس ششمین برنامه توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) سهم آن در اقتصاد ملی افزایش می یابد.
برنامه دولت برای افزایش سهم معدن در تولید ناخالص داخلی به ۱.۵ درصد

به گزارش معدن نامه، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: سهم بخش معدن از تولید ناخالص داخلی در چارچوب ششمین برنامه توسعه کشور از ۱.۱ درصد کنونی به ۱.۵ درصد ارتقا می یابد. سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش ریسک و مخاطره سرمایه گذاری برای مردم (بخش خصوصی) در بخش معدن است و بر اطلاعات پایه زمین شناسی برای رونق بخشیدن به فعالیت معدنی تمرکز دارد.

او افزود: اکنون دولت با فراهم سازی نقشه راه در این بخش به سازمان های زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و برخی شرکت های دولتی ماموریت داده است این اطلاعات را گردآوری کنند.

سرقینی گفت: فعالیت های انجام شده در زمینه ژئوفیزیک هوایی تا سال ۱۳۹۲، ۱۲۰ هزار کیلومتر پرواز خطی بود اما تا پایان هشت ماهه ۱۳۹۵ به ۲۰۰ هزار کیلومتر ژئوفیزیک هوایی خطی دست یافتیم که این اطلاعات در اختیار مردم و زمین شناسان قرار می گیرد.

او افزود: بزرگ ترین اکتشافات نظام مند (سیستماتیک) در دولت یازدهم رقم خورد و این امر برپایه بررسی های صورت گرفته در زمینه فعالیت شاخص اکتشافی مواد معدنی در سال های پیش از آن است که این امر در قالب واگذاری پهنه های معدنی به بهره برداران دولتی و خصوصی صورت گرفت.



منبع: شاتا

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین