دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 8:31:15 AM
رئیس کمیته اکتشاف خانه معدن ایران تحلیل کرد:

رئیس کمیته اکتشاف خانه معدن ایران رشد 11.5 درصدی در بخش معدن رانشانه بازگشت رونق به این بخش دانست.
پیام رشد 11.5 درصدی معدن به اقتصاد ایران
به گزارش معدن نامه، محمدجعفر صادقی پناه با اشاره به اعلام جزئیات رشد اقتصادی در بخش های مختلف کشور گفت: این آمار نشان می دهد که رشد بخش معدن از منفی 7.5 درصد در بهار انسال به منفی چهار درصد در تابستان رسیده و در پاییز عدد 11.5 دصد برای آن ثبت شده است.
او افزود: بررسی دقیق این آمار و آنچه که معاونت معدنی وزارت صمت منتشر کرده نشان می دهد که به احتمال زیاد بانک مرکزی آمار بهار و تابستان را به صورت ناقص دریافت کرده چرا که بررسی های ما نشان می دهد در همه فصول رشد تولید و صادرات در بخش معدن مثبت بوده و به نظر میرسد بانک مرکزی تنها به آمار ایمیدرو در نیمه نخست امسال اکتفا کرده و آمار تولید بخش خصوصی و معادن کوچک و متوسط را در آن لحاظ نکرده است.
رئیس کمیته اکتشاف خانه معدن ایران در عین حال گفت: همین آمار بسیار دلگرم کننده است چرا که حاکی از دو رقمی شدن رشد بخش معدن در فصل پاییز دارد که با توجه به تولید بالا در معادن ظرف فصل زمستان و اصلاح آمار در بهار و تابستان به نظر می رسد رشد بخش معدن در مجموع سال 95 مثبت باشد.
او افزود: بخش معدن کشور ارتباط مستقیمی با وضعیت ساخت و ساز و پروژه های عمرانی در کشور دارد و مادامیکه این بخش به راه نیافتد نمی توان امیدوار بود که تولید برخی از مصالح ساختمانی با رشدهای بالا مواجه شود.
صادقی پناه تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان به بازارهای جهانی بیاندیشند و تولید صادرات گرا را مد نظر قرار دهند خواهند توانست رکود موجود در بازار ساخت و ساز و پروژه های عمرانی را جبران کرده و رشد تولید خود را بالا برند.


منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین