دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 4:03:01 PM
تحلیل رئیس خانه معدن ایران از قرارداد روی مهدی آباد

رئیس خانه معدن ایران امضای قرارداد معدن روی مهدی آباد را یک اتفاق بزرگ برای دولت و بخش خصوصی قلمداد کرد.
دولت یازدهم پرچم بخش خصوصی در معادن را بالا برد/ امضای قرارداد مهدی آباد نقطه عطف کارنامه معدنی دولت است
محمدرضا بهرامن در گفت و گو با معدن نامه با تبریک به کنسرسیوم مبین برای امضای قرارداد معدن روی مهدی آباد گفت: دولت یازدهم بزرگترین تصمیم معدنی خود را طی سه سال گذشته گرفت و با اعتماد به بخش خصوصی تجهیز و راه اندازی یکی از بزرگترین معادن سرب و روی دنیا را به کنسرسیومی متشکل از چند بخش خصوصی سپرد تا پس از 20 سال این ذخیره بالفعل شده و باعث اشتغال دست کم هزار نفر شود.
او افزود: نمونه قرارداد مهدی آباد به رهبری کنسرسیوم مبین می تواند الگویی برای انعقاد سایر قراردادهای معدنی در کشور باشد تا از این پس شاهد بهره برداری بهینه از ذخایر معدنی شویم.
رئیس خانه معدن ایران گفت: جسارت شخص وزیر صنعت و رئیس ایمیدرو در امضای این قرارداد جای تشکر دارد و می تواند انگیزه بخش خصوصی داخلی و خارجی را برای فعال کردن ذخایر بزرگ کشور دو چندان کند.
بهرامن تصریح کرد: برنده این قرارداد هم بخش خصوصی است و هم دولت که توانستند با درک متقابل قراردادی را به امضا برسانند که ارزش آن حداقل یک میلیارد دلار است.
بهرامن گفت: خانه معدن این با حمایت از ایجاد کنسرسیوم هایی شبیه مبین به بخش خصوصی توصیه می کند وارد فعالیت های معدنی شود و از توجه ویژه دولت یازدهم به بخش معدن کشور تشکر می کند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین