يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 8:23:53 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:25770
  • زمان انتشار:چهارشنبه 19 آذر 1399-14:44
  • کاربر:
سعید صمدی در گفت‌وگو با "بیرونیت" مطرح کرد:

دبیر انجمن زغالسنگ عنوان کرد: احیای معادن کوچک زغال سبب رونق مناطق معدنی و اشتغالزایی پایدار خواهد شد.
ایجاد اشتغال پایدار با حمایت دولت از معادن کوچک زغال

سعید صمدی در گفت‌و‌گو با "بیرونیت" اظهار کرد: راه‌اندازی معادن کوچک زغال نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت دولت دارد. در سال‌های گذشته معادن زغال با هزینه دلار ازران ۳ هزارتومانی راه‌اندازی شدند اما اکنون یک معدن باید به دلار روز برای راه اندازی و تجهیز و تامین ماشین آلات هزینه کند که به صرفه نیست.

او با اشاره به اینکه اکتشاف در معادن کوچک ضعیف است، بیان کرد: یکی از نکاتی که باید در رابطه با معادن کوچک مورد بررسی قرار گیرد آن است که آیا سرمایه گذاری در این معادن به صرفه است یا خیر؟اساساً دولت اعلام می‌کند که با ارائه تسهیلات از این معادن حمایت می‌کند اما در عمل به دلیل آنکه بانک‌ها پروانه معادن کوچک را با ارزش نمی دانند تسهیلاتی به آنها تعلق نمی‌گیرد و به همین دلیل معادن کوچک با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند. اما پیشرفت طرح احیای معادن کوچک مقیاس که از سوی دولت در جریان است، کمک بسیاری به تقویت اقتصاد معادن کوچک خواهد کرد.

دبیر انجمن زغال با بیان اینکه میزان تولید معادن کوچک پایین است اما تعداد زیاد آنها این را جبران می‌کند، تصریح کرد: معادن کوچک زغال برای اینکه بتوانند در چرخه اقتصادی فعالیت داشته باشند، نیازمند حمایت هستند. امروزه سرمایه‌گذاری‌های نسبتاً کمی در راه اندازی معادن کوچک مقیاس منجر به آن شده که این معادن به دلیل اتخاذ سیاست‌های دولت نتوانند به مانند معادن بزرگ به فعالیت ادامه دهند. این در حالی است که معادن زغال به دلیل نیرو بر بودن می‌توانند در رونق منطقه و اشتغالزایی پایدار نقش بسزایی داشته باشند.

صمدی با تاکید بر تقویت معادن کوچک اظهار داشت: اگر دولت در راه‌اندازی معادن کوچک زغال که در مناطقی از استان های سمنان، گلستان و مازندران قرار دارد حمایت کند، اشتغالزایی بالایی ایجاد خواهد شد. باید به این نکته توجه کنیم که درمعادن زغال در مقایسه با سایر صنایع و معادن با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین میزان اشتغال نیروی انسانی را ایجاد می‌کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین