دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 1:02:26 PM
معدن نامه گزارش می دهد:

پیشرفته‌ترین دستگاه فرآوری مواد معدنی از خانواده اسپیرال‌ها سه‌شنبه هفته جاری رونمایی خواهد شد.
رونمایی از پیشرفته ترین دستگاه فرآوری مواد معدنی در هفته جاری
به گزارش معدن‌نامه، حسن سجاد با اعلام این خبر به معدن‌نامه گفت: ایران با تولید دستگاه‌های مدرن فرآوری و پرعیارسازی، به باشگاه تکنولوژی‌های نوین معدنی پیوست تا با استفاده از این ماشین آلات بهره‌وری در معادن افزایش یابد.
مدیر عامل شرکت زمین صنعت ادامه داد: نبود تکنولوژی‌های مدرن در معادن به یکی از چالش‌های اصلی این بخش از اقتصاد کشور تبدیل شده و موجب کاهش بهره‌وری در معادن ایران شده است. 
او تصریح کرد: برجام فرصتی را در اختیار معادن ایران قرار داده تا با شناخت تکنولوژی‌های جدید، معادن ایران از استخراج و فرآوری سنتی به مدرن روی آورده و تغییراتی در خطوط تولید خود ایجاد کنند.
 
سجاد افزود: این دستگاه به صورت ثقلی کانه آرایی موادمعدنی  را  انجام می‌دهد و از خانواده اسپیرال‌ها است اما با این تفاوت که دقت میز لرزان و یا شاید بالاتر را با راندمانی قابل قبول دارد. از مزایای استفاده از این دستگاه کاربرد در مواد معدنی در دانه بندی میکرونیزه بود که مشکل بسیار بزرگی را در معادن کشور در حال حاضر ایجاد کرده است.
او گفت: در واقع این دستگاه تکنولوژی بسیار بالایی در این سادگی  دارد که توسط گروه ما مهندسی معکوس شده و کاملاً مطابق با نمونه اصلی بوده و در حد بسیار زیادی در رفع مشکل کانه آرایی مواد معدنی کم عیار و باطله‌های معادن که خود معضلی در  معادن کشور است را مرتفع می‌کند.
سجاد تصریح کرد: طراحی و مالکیت صنعتی این دستگاه در دنیا متعلق به کشور استرالیا بود که تحت مدیریت شرکت اصلی با نام تجاری Ali coco در کشور چین تولید می‌شود. این دستگاه در کشورهای زیادی از جمله استرالیا، آفریقا، شیلی، کانادا و امریکا و... در حال کار بوده اما با وجود درخواست برای خرید از طرف معادن کشورمان کمپانی خارجی حاضر به فروش این دستگاه به ایران نشد.
این تولیدکننده محصولات معدنی در ادامه گفت: دستگاه فوق خدمت بزرگی به جامعه معدنی کشور انجام می‌دهد چرا که سال‌ها مواد معدنی کم عیار به صورت باطله درآمده و در طبیعت رها شده که علاوه بر تخریب محیط‌زیست و ایجاد چهره زشت به هدر رفتن سرمایه ملی و نرسیدن به ارزش افزوده منجر شده و حتی گاهی باعث ورشکستگی بسیاری از معادن شد که امیدواریم با همت و تلاش روزافزون صنعت‌گران داخلی و معدن کاران عزیز این مهم به سرانجام می‌رسد.
سجاد افزود: معادن امروز به شدت نیازمند به تکنولوژی‌های روز در همه بخش‌ها است. خوشبختانه در زمینه ماشین‌آلات استخراج وضعیت بهتر بود و یا می‌توان گفت رو به بهبود است. اما بخش کانه‌آرایی نیازمند به نوسازی و حتی ورود امکانات و تجهیزات به روز است. شما هرگز با نسل قدیم تکنولوژی به محصول با کیفیت و راندمان بالا با قیمت تمام شده پایین و اقتصادی نخواهید رسید.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین