پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 2:40:12 PM
فریال مستوفی در گفت‌وگو با "بیرونیت" مطرح کرد:

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: صنعت فولاد یکی از صنایعی است که از سوی آمریکا تحریم شده و معاملات سنگ‌آهن با کشور چین کاهش پیدا کرده است. باید منتظر باشیم تا پس از کاهش تحریم ها شرایط مشخص شود.
بازار معدن و فولاد گرم می‌شود

فریال مستوفی در گفت‌وگو با "بیرونیت" عنوان کرد: شریک اول تجاری ما چین است و هنوز هم با وجود تحریم ها به عنوان شریک تجاری ما محسوب می‌شود. گرچه به دلیل تحریم حجم معاملات ما کاسته شده اما با توجه به وضعیت فعلی پیش‌بینی می‌شود که حجم روابط تجاری افزایش پیدا کند.

او افزود : فولاد یکی از صنایعی است که از سوی آمریکا تحریم شده است و معاملات سنگ آهن با کشور چین کاهش پیدا کرده است باید منتظر باشیم تا پس از کاهش تحریم ها شرایط مشخص شود.
مستوفی گفت: شریک اول تجاری ما چین است و هنوز هم با وجود تحریم ها به عنوان شریک تجاری ما محسوب می‌شود اما نکته‌ای که در این میان وجود دارند به دلیل تحریم حجم معاملات ما کاسته شده است. با توجه به وضعیت فعلی پیش بینی می شود که حجم روابط تجاری افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به شرایط تحریم برای تولید و صادرات گفت: آمریکا مقرر کرده است که هرگونه سازمان، کشور و شرکتی با ایران تعاملات تجاری داشته باشد، ضمن جریمه آن کشور، سازمان یا شرکت را هم تحریم می‌کند، به همین دلیل این دغدغه منجر به آن شد که معاملات در حوزه بین‌الملل کاهش چشمگیری پیدا کند البته عده‌ایی معتقدند پس از پیروزی آقای بایدن شرایط تغییر کند، از سوی دیگر باید به این نکته توجه کنیم که انتخابات‌ آمریکا و تاثیر آن‌ بروی بازار سرمایه موقتی است.

مستوفی با اشاره به تحولات بازار سرمایه بیان کرد: آنچه که در شرایط فعلی در بازار مشاهده می‌کنیم و موقتی خواهد بود. تعیین هر قیمت وابسته به عرضه و تقاضاست که البته با توجه به شرایط موجود شوک کوتاه‌مدتی بازار وارد شده است.

به گفته وی تا زمانی که عرضه در بازار به وجود نیاید، پایین آمدن قیمت مصنوعی است. از سوی دیگر مادامی که دسترسی به منابع ارزی برای بانک مرکزی ایجاد نشود، قیمت ها واقعی نخواهد شد.
رییس کمیسیون بازار پول و‌سرمایه اتاق بازرگانی تهران در پایان درباره وضعیت صادرات غیر نفتی و شرایط تحریم گفت :یکی از نکات مورد توجه آن است که در بحث صادرات غیر نفتی به دلیل تحریم ها برگشت پول با مشکل مواجه است بنابراین ثبات شرایط به زمان نیاز دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین