دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 12:46:48 PM
مهدی عسلی تشریح کرد:

مدیر کل پیشین دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه گفت: اشتغالزایی و رشد اقتصادی، دو مزیت بخش معدن است.
معدن چگونه به رشد اقتصادی کمک می کند؟

به گزارش معدن نامه، مهدی عسلی که اخیرا به همراه چند تن از اقتصاددانان از سه معدن چادرملو، چاه گز و سنگ آهن مرکزی بافق بازدید کرده بود با اشاره به دستاورهای این بازدید گفت: بازدید اقتصاددانان از معادن استان یزد، برنامه ای سازماندهی شده، منظم و مدیریت شده بود که توانست ذهن اقتصاددانان را به بخش معدن آشنا کرده و آنها را در ارائه تحلیل های دقیق یاری کند.

این اقتصاددان افزود: این بازدید برای ما بسیار امیدوارکننده بود چرا که مشاهده کردیم بخش معدن تا چه اندازه می تواند در رشد اقتصادی و اشتغالزایی نقش آفرینی کرده و باعث راه انداختن زنجیره های بعدی شود.

عسلی افزود: قرار است معادن دیگری از استان های دیگر هم مورد بازدید قرار گیرد که در این رابطه می توان گفت اقتصاددانان قادرند با مشاهده و لمس واقعیت های معادن کشور مزیت این بخش را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج آن را در اختیار سیاستگذاران قرار دهند.

او گفت: سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی اکنون کمتر از یک درصد است اما با توضیحاتی که مدیران مجموعه های معدنی در این بازدید دادند، به دلیل مزیت های فراوانی که در بخش معدن کشور وجود دارد، می توان امیدوار بود که این سهم تا چند برابر افزایش یافته و موجب تولید ثروت برای کشور شود.

عسلی افزود: با استفاده از مزیت های بخش معدن می توان با ایجاد ارزش افزوده، سهم این بخش را در تولید ناخالص داخلی به سرعت افزایش داد ضمن اینکه این بخش می تواند اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی برای کشور ایجاد کند به طوری که به ازای ایجاد هر شغل مستقیم در بخش معدن بین 5 تا 17 شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین