دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 2:03:03 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:2410
  • زمان انتشار:يکشنبه 10 بهمن 1395-3:34
  • کاربر:.
از سه شنبه هفته جاری به مدت چهار روز صورت می گیرد:

نخستین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، متالوژی و همچنین نمایشگاه ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته به صورت همزمان از دوازدهم تا پانزدهم بهمن ماه به میزبانی بندرعباس برگزار خواهد شد.
هرمزگان میزبان بزرگ ترین رویداد معدنی کشور

به گزارش معدن نامه، این رویداد بزرگ در محل دائمی نمایشگاه بی نالمللی هرمزگان و با حضور شرکت های بزرگ مرتبط با این بخش بر پا م یشود و مجالی است تا پتانسیل های استانی و کشوری این عرصه به نمایش گذاشته شود. «محمود بندرچی » دبیر اجرایی این نمایشگاه و مدیرعامل «شرکت رستاک پادویژن» در این باره گفت: ذخایر قطعی معادن استان در حال حاضر یک میلیارد و 400 میلیون تن شامل انواع مواد معدنی از جمله پتاس سنگی، سنگ آهک، لاشه، نمک، تراورتن، گچ، مس، فلدسپات، مارن، مخلوط کوهی، سنگ چینی، خاک، سنگ آهن، سیلیس، کرومیت و منگنز است.

او که با نشریه تجارت جنوب گفت و گو کرده، بیان داشت: کشف مواد معدنی و همچنین فرآوری و صادرات آن به خارج از کشور به دلیل دسترسی این استان به انواع راههای چهارگانه بین المللی بسیار ظرفیت بزرگی را به وجود آورده است.

دبیر اجرایی این نمایشگاه توجه به ظرفیت های اقتصاد داخلی را زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: صادرات مواد معدنی قابلیت مناسبی برای جایگزینی صادرات نفت دارد و نباید این مساله مغفول بماند.

وی تاکید کرد: وجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی 12 میلیون تنی مجهز به نوار نقاله و امکان تخلیه و بارگیری به طول 32 کیلومتر، صادرات و واردات را تسهیل کرده است.

بندرچی در ادامه بیان داشت: هرمزگان به زودی قلب تپنده فولاد کشور خواهد شد و ما با برگزاری این نمایشگاه به تحکیم زنجیره ی استخراج تا صادرات انواع مواد معدنی کمک خواهیم کرد.

وی افزود: این نمایشگاه زمینه سرمای هگذاری در هرمزگان را به وجود می آورد و می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله اشتغال را مرتفع کند.

بندرچی این نمایشگاه را بزرگ ترین رویداد معدنی کشور خواند و گفت: نمونه این نمایشگاه تا به حال در هرمزگان برگزار نشده است و صنایع استانی با حضور در این نمایشگاه شرایط حرفه ای را بیشتر درک خواهند کرد و به پیشرفت استان کمک شایانی خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و متالوژی، نمایشگاه متفاوتی است و چنا نچه حمایت های مناسبی از سوی مسوولان و مدیران استانی صورت پذیرد، نام هرمزگان را در کشور بر سر زبان ها خواهد انداخت.

وی در پاسخ به دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه اظهار داشت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنایع معدنی نیز برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن، این نمایشگاه را نمایشگاهی بین المللی معرفی کرد و گفت: مطمئنا در حضور شرکت های بزرگ منطقه و نمایندگی های آنان تعاملات خوبی بین شرکت داخلی و خارجی صورت می پذیرد و همه از حضور در این نمایشگاه سود خواهند برد.

وی گفت: دستیابی به فنآوری های نوین و آگاه شدن از آخرین مدل ماشین آلات و تجهیزات معدنی و راهسازی می تواند به صنایع استانی کمک شایانی کند.



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین