دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 3:38:03 PM
تمجید رئیس خانه معدن از رئیس ایمیدرو:

رئیس خانه معدن ایران گفت: با انتخاب هوشمندانه مهدی کرباسیان به عنوان رئیس هیات عامل ایمیدرو، این سازمان توسعه ای به ریل اصلی خود بازگشت.
کرباسیان ایمیدرو را به ریل اصلی خود بازگرداند

محمدرضا بهرامن در گفت و گو با معدن نامه با اشاره به فعال بودن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نسبت به سایر سازمان های توسعه ای در کشور گفت: در دولت دهم عملا ایمیدرو رها شده بوده و تغییرات مدیریتی در این سازمان سبب شد تا برخی از اموال آن از طریق رد دیون و روش های غیر رقابتی به بخش هایی غیر از بخش خصوصی واگذار شود.

او افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دولت قبل از شکل توسعه ای خود خارج و به محلی برای توزیع رانت تبدیل شده بود که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم این روند قیچی شد.

بهرامن افزود: در دولت قبل شاهد بودیم که برخی مدیران به ریاست ایمیدرو گمارده می شدند که کمترین آشنایی با اقتصاد، صنعت و معدن را داشتند. نتیجه این شد که نیروهای انسانی زیادی به بدنه ایمیدرو تزریق شد که نه تنها کمکی به پیشرفت این سازمان نکردند بلکه سبب شدند تا ایمیدرو فربه تر شده و به عنوان یک سازمان توسعه از حرکت بایستد.

رئیس خانه معدن ایران گفت: با انتخاب آقای کرباسیان به عنوان رئیس ایمیدرو، این سازمان به ریل اصلی خود بازگشت و توانست بار دیگر در توسعه کشور به نقش آفرینی بپردازد به طوری که امروز می بینیم این سازمان به یک پای توسعه کشور و برنامه های دولت برای توسعه مناطق کمتر برخوردار تبدیل شده است.

او افزود: مدیران پیشین ایمیدرو در دولت دهم آنقدر این سازمان را ضعیف کردند که حتی می خواستند شرکت ملی فولاد ایران را منحل و نیروهای آن را آواره سازمان های دیگر کنند اما خوشبختانه عمر آن دولت قد نداد و مدیریت جدید سازمان توانست، این شرکت را به روزهای اوج خود نزدیک کند.

بهرامن گفت: برای بخش معدن افتخار است که مدیرانی آشنا به اصول مدیریت و اقتصاد چون آقای کرباسیان در این بخش به کار گرفته شوند چرا که تجربه نشان داده هرگاه مدیران قوی بر معدن حکمران شوند این بخش با سرعت بسیار بالا توسعه می یابد.

رئیس خانه معدن ایران گفت: خوشبختانه در بیشتر مواقع به غیر از دولت دهم، بخش معدن ایران از مدیران قدر بهره برده که اوج آن در دولت سازندگی اتفاق افتاد و با انتخاب آقای محلوجی به عنوان وزیر معادن و فلزات، افرادی چون دکتر محمدتقی بانکی، محمدمهدی بهکیش، علی میرزایی، مصطفی موذن زاده، احمدعلی هراتی نیک، شهیندخت خوارزمی، حسن عرفانیان، علینقی مشایخی، علی شکرریز، علی کلاهدوز و ... به کار گرفته شدند و این بخش را توسعه دادند.

بهرامن افزود: این روند در دولت اصلاحات و در زمان وزارت آقای جهانگیری نیز ادامه یافت و با توجه به پلت فورمی که در دولت سازندگی ایجاد شده بود، به نقطه طلایی خود نزدیک شد که تاسیس ایمیدرو در این دولت یکی از اقدامات ماناست.

او گفت: امروز در هر جا که بوی توسعه بخش معدن ایران به مشام می رسد نمی توان ردپایی از مهندس محلوجی و دکتر بانکی را در آن نیافت و می توان گفت که با اقدامات صورت گرفت در دهه 70، تاریخ معدنکاری ایران مدیون این دو تکنوکرات بزرگ است. 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین