دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 1:32:09 PM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:2402
  • زمان انتشار:سه شنبه 28 دی 1395-0:41
  • کاربر:.
معدن نامه دستاوردهای پسابرجام در معدن را بررسی کرد

با رفع تحریم های هسته ای بخش معدن کشور با ورود تکنولوژی های جدید به سمت تولید بهینه و افزایش مواد با کیفیت معدنی پیش رفته است.
ورود تکنولوژی های جدید به معادن/ تولید مواد معدنی با نسل چهارم ماشین آلات

به گزارش معدن نامه، با برداشته شدن تحریم های هسته ای نظر برخی از تولیدکنندگان فن آوری های جدید به سمت بازار ایران جلب شده تا معادن کشور را مورد نوسازی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، نسل چهارم ماشین آلات معدنی بر اساس نرم افزارهای پیشرفته به فعالیت پرداخته و به صورت هوشمند می تواند فعالیت در بخش هایی از معادن را به صورت شبانه روزی خودکار کند.

این گزارش حاکی از ان است که اخیرا برخی از واردکنندگان و تولیدکنندگان کشور با واردات و تولید برخی ماشین آلات زمینه را برای دانه بندی و پرعیارسازی مکانیزه فراهم آورده تا از راه تشخیص رنگ، وزن مخصوص، نیروی مغناطیسی، رسانا بودن و . . . ماده معدنی را از باطله جدا کرده و انقلابی در جدا سازی باطله از مواد معدنی به وجود آورد.

بررسی های معدن نامه نشان می دهد شرکت های خارجی که در گذشته به دلیل های‌تک بودن این ماشین آلات از ارائه این تکنولوژی به ایران سرباز می زدند اما در حال حاضر به دادن نمایندگی به برخی شرکت های داخلی آمادگی خود را برای ارائه این تکنولوژی ها به معادن ایران شده اند.

به نظر می رسد بهتر است تا مدیران معدنی کشور به منظور بالا بردن کیفیت تولیدات خود در این زمینه سرمایه گذاری هایی انجام دهند و پس از آن به خرید ماشین آلات عظیم که سرمایه بری بالایی دارد اقدام کنند. این روش سبب خواهد شد تا میزان فروش آنان از محل تولید حصولات پرعیار بالا رود و سود بیشتری کسب کرده و از مشکلات مربوط به دپو کردن باطله ها تا حدی بکاهند.

آنگونه که معدن نامه کسب اطلاع کرده برخی معادن بزرگ کشور هنوز با تفکر سنتی مدیریت شده و از نظر امنیتی و حراستی خود را تجهیز می کنند که مبادا اعتراضات کارگری در آن زمینه ساز مشکلات شود، در حالی که به نظر می رسد بهتر است تا مدیران معادن منافع سهامداران را حفظ کرده و تولید را به سبزترین شکل ممکن انجام داده و از اتلاف منابع معدنی کشور جلوگیری به عمل آورند.

بررسی ها نشان می دهد، سیستم بسته برخی معادن سبب شده تا مدیران نسبت به ورود تکنولوژی های جدید مقاومت نشان دهند و اصولا خود را بی نیاز از تکنوژی های نوین می پندارند.

به نظر می رسد در کنار مدیران کارکشته معدنی بهتر است برخی از مشاوران جوان که در زمینه مدرنیزاسیون معادن کار کرده اند به کار گرفته شوند تا سرعت نوسازی معادن افزایش یابد. 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین