جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 11:41:20 AM
معدن نامه گزارش می دهد:

دوازدهمین نمایشگاه و چهارمین کنگره بین المللی معدن تاساعاتی دیگر به کارخود پایان داد.
اختتامیه نمایشگاه بین المللی و کنگره معدن در تهران

به گزارش معدن نامه، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن به همت خانه معدن ایران وسازمان نظام مهندسی معدن که از شنبه پانزدهم آبان ماه به مدت چهارروز درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در جریان بود پایان یافت.

براساس این گزارش، بیش از 310 شرکت داخلی و خارجی دراین نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود در اکتشاف و استخراج و فن آوری مواد معدنی به نمایش گذاشتن تازمینه ی لازم برای نوسازی معادن ایران ایجاد شود.

محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران در اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی با اشاره به تاثیر معدن در اقتصاد کشور، گفت: معدن و صنایع معدنی از دیرباز به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در اقتصاد کشورهایی که دارای این ظرفیت هستند، محسوب می شود. ایران با توجه به ساختارهای زمین شناسی یکی از کشورهای غنی از نظر ذخایر معدنی و تنوع آنها در این منطقه مطرح بوده است.

وی ادامه داد: نیروی کار تحصیل کرده، انرژی ارزان، وجود دانشگاه های معتبر و دسترسی به آبهای آزاد از جمله مزیت های رقابتی کشورمان در تمامی صنایع به ویژه صنعت معدنکاری است. امری که می تواند زمینه مساعدی برای استغنای کشور از منابع نفتی، عامل امنیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشد. بی تردید لازمه این مهم، توجه شایسته مسولان ذی ربط به همراه تعامل سازنده با جهان به منظور جذب سرمایه گذاران بین المللی در این صنعت مزیتی در کشور است.
رییس خانه معدن ایران با اشاره به شرایط پسابرجام، تصریح کرد: افق پیش روی کشور پس از برجام و دغدغه متولیان غیر دولتی این حوزه موجب شد تا برای نخستین بار در کشور کنگره بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران و کنفرانس مهندسی معدن ایران به صورت همزمان و هم مکان برگزار شوند. هدف از این ابتکار خانه معدن ایران و انجمن مهندسی معدن ایران افزایش مشارکت کنندگان به منظور بازدید و بهره مندی بهینه و نیز جلوگیری از تفرق رویدادهای علمی بوده است.
بهرامن خاطرنشان کرد: این پدیده مبارک موجب شد تا خانه معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز در اقدامی تحسین برانگیز مهمترین و فراگیرترین نمایشگاه بین المللی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران را در تقاران زمانی و مکانی با همایش مذکور بالاتفاق منعقد نمایند تا آرزوی دیرین دستاندرکاران این حوزه مبنی بر برپایی رویدادهای بزرگ، یک پارچه و همدلانه در بخش معدن جامه عمل بپوشد.
وی با اشاره به مقاله های داخلی و خارجی که به همایش ارسال شده، گفت: دریافت بیش از 290 مقاله داخلی و خارجی برای همایش، سخنرانی کلیدی سرشناس ترین فعالین معدنی جهان، حمایت گسترده دست اندرکاران در این رویداد از یک سو و مشارکت فعال شرکت های ایرانی و بین المللی در نمایشگاه از سویی دیگر قطعا موجب ارتقای جایگاه رفیع ایران در عرصه جهانی است، امری که امید می رود با استمرار همکاری انجمن ها و متولیان سبب تثبیت موقعیت اارشمند کشورمان شود.

زبان مشترک ما، زبان معدن است

 به گزارش معدن نامه، نماینده موسسه جی.آی.زی آلمان در مراسم اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن بیان کرد: دلیل حضور تعداد زیاد مهمانان خارجی در چهارمین کنگره بین المللی معدن، همکاری دبیرنامه علمی و اجرایی کنفرانس با شرکت ماست.

 او اظهار کرد: من زمین شناس نیستم و اطلاعات تخصصی زیادی در این زمینه ندارم اما این رویداد بسیار برای من جذاب و قابل توجه بود. به عقیده من زبان مشترک همه ی ما زبان انگلیسی، آلمانی یا فارسی نیست. زبان مشترک ما، زمین شناسی و معدن است؛ هدف از این گردهمایی، تدبیر راه حلی منطقی و کارآمد می باشد. همه ی ما نیازمند مواد معدنی هستیم ولی باید اثرات زیست محیطی را نیز در نظر گرفت.

 

وی در ادامه با تشکر از دکتر علی اصغر خدایاری، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران،دکتر بهرامن رئیس خانه معدن ایران و دکتر اصغری از دانشگاه تهران برای تلاش بی وقفه در برگزاری این گردهمایی، از حضور بازدیدکنندگان از کشورهای افغانستان، ترکیه، آلمان و چین قدردانی کرد.

وی تأکید کرد: این گردهمایی تنها با هدف توسعه ی صنعت معدن ایران منعقد نشده است، بلکه با در نظر گرفتن منابع غنی معدنی این کشور و همچنین کشور افغانستان به دنبال راهبرد و استراتژی مناسب برای تلفیق ثروت دو کشور و کمک به کشور افغانستان نیز هستیم. به علاوه، قصد داریم صنعت معدن کشور ایران را به دنیا معرفی کنیم.

 

منبع: معدن نامه

 

 



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین