جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 12:40:32 PM
در کارگاه تخصصی سنگ های تزئینی ایران کان مین 2016 مطرح شد:

دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اظهارداشت: برش صحیح سنگ ها نه تنها زیبایی ظاهری را به همراه خواهد داشت بلکه به ایمنی نیز کمک می کند.
گلوگاه صادرات؛ بسته بندی مناسب مواد معدنی
معدن نامه؛ شیرین جمشیدیان:
 شهریار شعبانی عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان اصفهان و دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی در کارگاه تخصصی سنگ های تزئینی که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی برگزار شد، گفت: متاسفانه در معادن اکتشاف منطقی، قانونمند و بر اساس ضابطه وجود ندارد و طراحی ها دردناک است.

 وی ادامه داد: در طراحی ها باید در نظر گرفت معدنی که برای آن طرح می نویسیم چه سنگی قرار است از آن استخراج شود. علاوه بر این باید به شکل و ابعاد بلوک استخراجی توجه داشت. در قواره بندی بلوک های سنگی باید با دقت بسیاری کرد چرا که اگر در معادن سنگ ها نیز باید توجه چرا که اگر در معادن ابعاد برشها بر اساس استانداردهای جهانی رعایت شود در فضای کارخانه ایمنی و زیبایی به همراه خواهد داشت.

 دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی افزود:در سال 93 به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی در برشها فردی در اصفهان به دلیل در معدن فوت کرد. بنابراین باید به مواردی همچون امواج موجود در سنگ ها، شکاف و درزها در جهت برش بلوک ها در بخش فرآوری دقت کردیم.

 شعبانی در انتها تاکید کرد: کنترل کیفیت و بسته بندی نیز در خصوص صادرات مواد معدنی اهمیت بسیاری دارد گلوگاه صادرات کشور بسته بندی مناسب است. اگر بسته بندی خوب نباشد مشتری هایمان را به زودی از دست خواهیم داد.



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین