جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 4:07:44 PM
معدن‌نامه از نمایشگاه ایران کان‌مین 2016 گزارش می‌دهد:

دوازدهمین نمایشگاه بین‌ المللی معدن ایران در حالی برگزار شد که حضور شرکت‌های خارجی از 13 کشور مختلف نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. بررسی‌ها از فضای نمایشگاه و غرفه‌های شرکت‌های معدنی خارجی نشان می‌دهد با وجود اینکه سرمایه‌گذاران خارجی به ایران آمده‌اند و در این نمایشگاه و کنگره حضور پیدا کرده‌اند اما همچنان برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معدنی ایران تردید دارند. 
تردید و اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران

معدن نامه، آیدا جعفری جی

افزایش حضور رفت‌وآمد هیات‌های تجاری به ایران در پسابرجام یکی از دستاوردهای مثبت گشایش روابط تجاری ایران با کشورهای دنیاست. دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران در شرایطی آغاز به کار کرد که حضور شرکت‌های خارجی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بررسی‌ها از غرفه‌های شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های خارجی که از 13 کشور مختلف به ایران آمده‌اند دیدگاه خوش بینانه‌تری به فضای اقتصادی پسابرجام در ایران دارند و در عین حال به دنبال ضمانتی از سوی دولت ایران و ثبات اقتصادی هستند.

اغلب آنها معتقدند اخبار منتشر شده و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران طی سال‌های اخیر، دیدگاه غرب را به سمت و سوی ناامیدکننده‌ای کشانده بود. اما حضور در چهارمین کنگره بین المللی معدن و مذاکره با پیشکسوتان فعال در حوزه معدن، فضای گسترده‌تری را برای توسعه این صنعت در ایران به ارمغان خواهد آورد.

مدیر شرکت انحصای دی. سی. برایت در آسیا، نیلز ولدرز در گفت‌وگو با معدن‌نامه با تأکید بر اهمیت اعتماد غرب به شرایط کنونی پسابرجام و فضای سرمایه‌گذاری ایران، بر این باورند که فضای سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های گذشته در ایران بهتر شده اگرچه هنوز تردیدهایی وجود دارد.

یکی از آنها به معدن‌نامه گفت: این اولین بار است که به ایران می‌آیم و اولین تجربه سفر من به کشور ایران است و هدف من از شرکت در این گردهمایی، کسب اطلاعات بیشتر درباره منابع معدنی کشور، فعالان حوزه صنعت و ارزیابی شرایط برای سرمایه‌گذاری است.

او افزود: به رغم دیدگاه منفی غرب و تردیدها به دلیل اخبار منتشر شده علیه این کشور، به بهبود شرایط در ایران امیدوار هستم. از دیدگاه نیلز مشکلات بانکی قابل حل هستند ولی به ثبات رسیدن فضای اقتصادی و سیاسی مستلزم زمان بیشتری برای ایجاد اعتماد در عرصه بین‌المللی است.

نیلز تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در انتقال اطلاعات بسیار حائز اهمیت است؛ البته به شرطی که در سطح بین‌الملل و به سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

او با اظهار تاسف گفت: من تا به حال هیچ رسانه‌ای از ایران ندیده‌ام و معتقدم رسانه‌های کشور باید فعالیت گسترده‌تری در سطح بین‌الملل و ارائه اطلاعات به سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشند.



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین