جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 7:49:47 AM
معاونت معدنی وزارت صنعت اعلام کرد:

معاونت معدنی وزارت صنعت با بیان اینکه بین سرمایه‌گذار داخلی با خارجی فرق نمی‌گذاریم، مطرح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی خودشان ترجیح می‌دهند شریک ایرانی بگیرند و در حال حاضر طرح‌های ارزش افزوده در بخش معدن کشور برای سرمایه‌گذاران دنیا جذاب است.
تفاوتی بین سرمایه‌گذار داخلی و خارجی نمی‌بینم
جعفر سرقینی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران در گفت‌وگو با معدن‌نامه اظهار کرد: فضای سرمایه‌گذاری در بخش معدن مثبت شده است. طرح‌های ارزش افزوده در بخش معدن کشور برای سرمایه‌گذاران جذاب است و خارجی‌ها برای مذاکره در زمینه اکتشافات معدنی پیش قدم شده‌اند و این همکاری‌ها به تفاهم‌نامه‌هایی ختم شده است. امیدواریم در این تفاهم‌نامه‌ها به نتایج مثبتی برسیم تا جذب سرمایه‌مان آغاز شود. 
او افزود: هر فعالیتی که سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن قصد داشته باشند انجام دهند باید حتما با شرکت داخلی جوینت شوند و این معمولا این را جزئی از قانون معادن ایران نمی‌بینند و خود سرمایه‌گذاران معتقدند باید برای انتقال سرمایه به معادن ایران با شرکت‌های داخلی ما شریک شوند و همکاری کنند. 
معاونت معدنی وزارت صنعت با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خودشان ترجیح می‌دهند شریک ایرانی بگیرند، ادامه داد: شرکت‌های خارجی با شرکت‌های ایرانی در حوزه سرمایه‌گذاری تفاوتی ندارند. با شرکت‌‌های خارجی همانند شرکت‌های داخلی برخورد می‌شود و تنها شرط این است که به آنها می‌گوییم یک شرکت در ایران ثبت کنند و زمانی که این شرکت به ثبت رسید، مشابه شرکت‌های داخلی با آنها رفتار می‌شود. بنابراین هیچ تفاوتی بین سرمایه‌گذاران خارجی با فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین